Általános Szerződési és Felhasználási Feltételek (ÁSZF)

Jelen ÁSZF a www.GerillaÖneletrajz.hu weboldalunkon (a továbbiakban: Honlap), keresztül nyújtott
elektronikus kereskedelmi szolgáltatást igénybe vevő (a továbbiakban: Felhasználó) jogait és
kötelezettségeit tartalmazza.

Kérjük, amennyiben vásárlója, illetve aktív felhasználója kíván lenni a Honlapunknak figyelmesen
olvassa el az Általános Szerződési Feltételeinket és kizárólag abban az esetben vegye igénybe
szolgáltatásainkat, amennyiben minden pontjával egyetért, és kötelező érvényűnek tekinti magára
nézve.

Honlap használatához szükséges azon technikai tájékoztatást, melyet jelen ÁSZF nem tartalmaz, a
Honlapon elérhető egyéb tájékoztatások nyújtják.

A szerződés nyelve magyar.

A Honlapon termék értékesítés és szolgáltatás értékesítése történik, így a Honlapon keresztül leadott
megrendelés nem írásban, hanem ráutaló magatartással tett jognyilatkozatnak minősülnek, így a
Felhasználó és a Társaság közötti elektronikus úton kötött szerződés nem minősül írásbeli
szerződésnek, azokat a Társaság nem iktatja, így az utólag nem hozzáférhető és nem megtekinthető.

A Társaság semmilyen magatartási kódex rendelkezéseinek nem veti alá magát.

A Honlap működésével, megrendelési, és szállítási folyamatával kapcsolatosan felmerülő kérdések
esetén a megadott elérhetőségeinken rendelkezésére állunk!

1. Honlap tulajdonosa és üzemeltetője (a továbbiakban: Társaság):

Cégnév: Sikergarancia Kft.
Székhely: 1096 Budapest, Vendel u. 11.
Cég képviselője: Baráth András
Cégjegyzékszám: 01-09-939793
Kibocsájtó cégbíróság, okmányiroda: Fővárosi Cégbíróság
Szerződés nyelve: magyar
Adószám: 22705174-2-43
Bankszámlaszám: OTP Bank Nyrt. 11709002-20620442
Elérhetőség: barathandras@gerillaoneletrajz.hu
Telefon: +36 20 779 3373

2. Megvásárolható termékek, szolgáltatások köre

A Honlapon a Társaság által nyújtott szolgáltatáshoz kapcsolódó könyv, e-book, online módon
elérhető oktatócsomagok, valamint online tananyag, kiadvány vásárolható (a továbbiakban: termék),
továbbá regisztrációt követően online elérhető, élőben nézhető webinárium tartása (a továbbiakban:
szolgáltatás) és karriertanácsadás (a továbbiakban: konzultáció) történik.

A Honlapon a Társaság részletesen feltünteti a termék/szolgáltatás nevét, leírását, a termékekről fotót
jelenít meg. A Társaság mindent megtesz, hogy a Honlapon megjelenő termékképek, színek
megfeleljenek a valóságnak, azonban a Társaság által tett erőfeszítések ellenére adott esetben a
megjelenített termékek színe – főként színárnyalatban – eltérhet a valóságtól, mivel azok
nagymértékben függnek a Felhasználó által használt monitortól, illetve annak beállításától. Felhívjuk a
Felhasználók figyelmét, hogy a megrendelés leadását megelőzően figyelmesen olvassa el a
termékleírást.

A Honlapon nem található virtuális kosár, minden egyes termék és szolgáltatás külön megrendelési
űrlappal rendelkezik, emiatt nincs lehetőség arra, hogy egy megrendelésen belül több terméket és/vagy
szolgáltatást rendelhessen, minden megrendelést külön szükséges leadnia.

Felhívjuk a figyelmet arra, hogy az általunk értékesített termékek, valamint a szolgáltatásunk
részeként biztosított álláskeresési tanácsadás, képzések, oktatóanyagok használata nem 100%-os
garancia arra vonatkozóan, hogy a Felhasználó rövid időn belül állást talál és az elnyeri. A Társaság
ezt nem tudja garantálni a Felhasználó részére, tekintettel arra, hogy minden egyén különböző, minden
egyénnek mások az erősségei és mások a hiányosságai. A hiányosságokat lehet fejleszteni, amiben
szolgáltatásunkkal a Társaság segítséget kíván nyújtani.

2.1. Termék/szolgáltatás ára

A Honlapon megjelenített termékek/szolgáltatás vételára az általános forgalmi adót és egyéb
közterheket is tartalmazó módon (bruttóban) kerül feltüntetésre.

A termék mellett feltüntetett ár nem tartalmazza a házhoz szállítás díját, amennyiben a házhozszállítás
díjköteles.

Külön csomagolási költség nem kerül felszámításra.

Amennyiben akciós ár kerül bevezetésre, Társaság teljes körűen tájékoztatja Felhasználókat az
akcióról és annak pontos időtartamáról a Honlapon közzétett felhívásban, tájékoztatóban.

3. Termék/szolgáltatás vásárlás menete, feltételei

3.1. Termék vásárlása, rendelés menete, megrendelések feldolgozása

A Honlapon megjelenített termékek kizárólag a Honlapon keresztül elérhető online megrendelő
űrlapjain keresztül rendelhetőek meg. A termékek megvásárlásához nincs szükség regisztrációra, az
űrlap kitöltése azonban kötelező.

A termékekre, vagyis a könyvekre és fizikai oktatóanyagokra beérkezett megrendelések feldolgozása
munkanapokon történik 9 és 17 óra között.

Rendelés menete:

1. Megrendelési űrlapon a rendeléshez és annak teljesítéséhez szükséges adatok megadása,
2. Szállítási/fizetési mód kiválasztása,
3. A Felhasználónak a “Tovább” gombra szükséges kattintania,
4. A felületen az ÁSZF-et és az Adatkezelési Tájékoztatót elfogadni a jelölőnégyzet
kipipálásával,
5. Amennyiben az 1-4 pontban meghatározott adatok ellenőrzése megvalósult, úgy a a
„Megrendelem” gomb megnyomásával tudja megrendelését véglegesen elküldeni a Társaság
részére. E-mail-ben a megrendelés elküldését követően visszaigazolást kap az 3.3.1. pontban
meghatározottak szerint.

A rendelés bármely szakaszában és a megrendelés elküldéséig a megrendelési felületen bármikor
lehetősége van az adatbeviteli hibák javítására. Minden termékhez és szolgáltatáshoz külön
megrendelési felület tartozik, így terméket nem tud törölni, mert nincs kosár felület, emiatt, ha nem
szeretné mégsem a terméket/szolgáltatást megrendelni, egyszerűen hagyja el a felületet. Adatbeviteli
hibának minősül például rendelési adatok elírása stb. (pl. szállítási cím).

3.1.1. Fizetési információk

A megrendelt terméket a következő módokon fizetheti ki:
– Utánvétellel készpénzben: A Felhasználó megrendelését közvetlenül készpénzben a futár
részére fizeti meg. Utánvétel választása esetén a Társaság nem számol fel további költséget.
– Bankkártyával: Az oktatóanyagok és tréning esetében a kártyás fizetés az OTP kártyás fizetési
rendszerén keresztül történik, az Állásszerző Program Magazin esetén pedig a Braintree nevű
fizetési rendszeren keresztül, amit a PayPal (Europe) S.à r.l. et Cie, S.C.A., (R.C.S.
Luxembourg B 118 349) vagy az OTP SimplePay fizetési rendszerrel működik, és így a
szerződés teljesítése során a Szerződő Felek teljesítési segédjének minősül. A megrendeléssel
kapcsolatos személyes adatokról és a vásárlás tartalmára vonatkozó információkról a fizetési
szolgáltató nem kap értesítést Társaságunktól. Másfelől, a fizetési szolgáltatónak megadott
adatokról a Társaság szintén nem értesül, azokat csak a fizetésszolgáltató érheti el. A kártyás
fizetéshez a Felhasználó internet böngésző programjának támogatnia kell az SSL titkosítást.

A Braintree általános szerződési feltételei és az adatvédelmi nyilatkozata folyamatosan megismerhetők
a https://www.braintreepayments.com/legal weboldalon.

Az OTP SimplePay általános szerződési feltételei pedig itt olvashatóak:
https://simplepay.hu/old/docs/201906/simplepay_b2b_aszf_20190614.pdf

A számlát a csomag tartalmazza.

3.1.2. Szállítási információk

A kiszállítás ingyenes és kizárólag Magyarország területére terjed ki.
A csomagokat az MPL (Magyar Posta Logisztika) futárszolgálat 8 és 17 óra között szállítja ki a
megadott szállítási címre.

Amennyiben ebben időszakban nem tartózkodik otthon, szállítási címként célszerű (amennyiben van
rá lehetősége) munkahelyi címet megadni. A csomagot diszkrét csomagolásban adjuk fel, a gerilla
önéletrajz szó nem szerepel rajta. A futárszolgálat kétszeri kézbesítést kísérel meg, postaládában
értesítőt hagy, hogy melyik Önhöz közel eső postán tudja átvenni a csomagját.

Kérjük a csomagot kézbesítéskor a futár előtt szíveskedjék megvizsgálni, és esetlegesen a termékeken
észlelt sérülés esetén kérje jegyzőkönyv felvételét és ne vegye át a csomagot.

Utánvéttel kizárólag, abban az esetben rendelje meg a kívánt termékeket, amennyiben csomag
átvételekor ki tudja fizetni annak díját a futárnak!

A megrendelés kiszállításának határideje legfeljebb 1-3 munkanap.

A Társaság – Felek eltérő megállapodásának hiányában – a szerződés megkötését követően késedelem
nélkül, de legkésőbb harminc napon belül köteles a fogyasztó rendelkezésére bocsátani (kiszállítani) a
terméket.

A Társaság késedelme esetén a fogyasztónak minősülő Felhasználó jogosult póthatáridőt tűzni. Ha a
Társaság a póthatáridőn belül nem teljesít, a fogyasztó jogosult a szerződéstől elállni.

A fogyasztó póthatáridő tűzése nélkül akkor jogosult a szerződéstől elállni, ha
a) a Társaság a szerződés teljesítését megtagadta; vagy
b) a szerződést a felek megállapodása szerint vagy a szolgáltatás felismerhető rendeltetésénél
fogva a meghatározott teljesítési időben – és nem máskor – kellett volna teljesíteni.

3.2. Szolgáltatás vásárlása, rendelés menete, megrendelések feldolgozása

3.2.1. Gerilla Önéletrajz Állásszerző Program Magazin ingyenes próbaidőszak

Gerilla Önéletrajz Állásszerző Program Magazin: A Gerilla Önéletrajz Állásszerző Program
Magazinhoz történő csatlakozás tagsági regisztrációhoz kötött, mely tagság a Honlapon meghatározott
olyan szolgáltatásokat foglalja magába, melyet a havi rendszerességgel fizetendő tagdíj magában
foglal, mint például Gerilla Önéletrajz Állásszerző Program Magazin c. online kiadású folyóiratot,
hozzáférést számos szöveges és videós oktatóanyaghoz, egy zártkörű, jelszóval védett online felület
használatát, havonta a Társaság által meghatározott alkalommal ingyenes részvételt élő online
csoportos előadásaikon, négy egész napos tantermi képzésen stb. (a továbbiakban: Állásszerző
Program Magazin)

A Társaság évente előre meg nem határozható alkalommal lehetőséget biztosít a Felhasználóknak arra,
hogy a Gerilla Önéletrajz Állásszerző Program Magazin klubtagsággal járó szolgáltatásait 7 napig
ingyenesen kipróbálhassa (a továbbiakban: „Ingyenes Próbaidőszak”). Az Ingyenes Próbaidőszak
lehetőségéről a Társaság a Honlapon minden esetben felhívást tesz közzé. Az Ingyenes Próbaidőszak
kizárólag a felhívásban megjelölt feltételekkel és időszakban vehető igénybe és kizárólag az aktív
regisztrációval nem rendelkező és még nem tag Felhasználók számára elérhető.

Az Ingyenes Próbaidőszak tehát 7 napig tart, igénybevétele pedig regisztrációhoz kötött. A 8. napon a
Társaság a Felhasználó Állásszerző Program Magazin való hozzáférését letiltja. A Társaság az
Ingyenes Próbaidőszak lejárta előtt emlékeztető emailt küld, melyben tájékoztatja Felhasználót a
próbaidőszak lejártának napjáról. Felhasználó amennyiben az Ingyenes Próbaidőszakot követően is
tagja kíván lenni az Állásszerző Program Magazinnak, úgy a tájékoztató emailben megtalálható linkre
kattintva tudja a tagságát megerősíteni az első havi díj megfizetésével. (lásd bővebben: 3.2.2. pont).

3.2.2. Gerilla Önéletrajz Állásszerző Program Magazin tagság

Az Állásszerző Program Magazin tagság regisztrációhoz és havi díjfizetéshez kötött, melynek díja a
Honlapon minden esetben elérhető és havonta esedékes.

A megrendelési felületen megadott személyes adatok egyben regisztrációs adatok is.

Rendelés menete:

1. Megrendelési űrlapon töltse ki adatait! (személyes adatok, számlázási adatok),
2. Adja meg bankkártya adatait a fizetési tranzakció lebonyolításához,
3. A felületen az ÁSZF-et és az Adatkezelési Tájékoztatóban foglaltakat a jelölőnégyzet
kipipálásával el kell fogadnia, amely a megrendelés és a tagság feltétele,
4. Amennyiben az 1-3. pontban meghatározott adatok ellenőrzését elvégezte, úgy a
„Csatlakozom a Gerilla Önéletrajz Állásszerző Program Magazinhoz” gomb
megnyomásával tudja a csatlakozási kérését véglegesen elküldeni a Társaság részére. Email-ben a megrendelés elküldését követően visszaigazolást kap a 3.3.1. pontban
meghatározottak szerint.

A regisztráció során megadott email címére a Társaság elküldi a zártkörű, jelszóval védett online
felületre történő belépéshez szükséges jelszavát. A jelszó a belépést követően megváltoztatható.

Az Állásszerző Program Magazin klub tagság díja havonta esedékes. A Társaság a havonta esedékes
előfizetési díjat havonta előre, a fizetési szolgáltatón keresztül automatikusan vonja le a Felhasználó,
mint tag regisztrációkor megadott bankkártyájáról.

Az előfizetési díj sikertelen terhelése esetén a Felhasználót a tagsághoz megadott e-mail címre küldött
e-mailben értesítjük tartozásáról és a fennálló tartozást a Felhasználó az első értesítéstől számított 5
munkanapon belül köteles kiegyenlíteni. Amennyiben az első sikertelen terhelést követő legkésőbb 60
napon belül nem kerül rendezésre az elmaradt díj, ez esetben a Társaság a Felhasználó tagságát
megszünteti, a zártkörű, jelszóval védett online felülethez való hozzáférést megvonja. A tagság
megszüntetéséről a Társaság a Felhasználót e-mailben értesíti. 60 napig az online felületen elérhető a
Felhasználó a tagsággal együtt járó kiadványok elektronikus műpéldányai, azonban tagsági
viszonyhoz kapcsolódó tantermi képzéseken nem jogosult részt venni.

Gerilla Önéletrajz Állásszerző Program Magazin tagság felmondása

A Felhasználó az Állásszerző Program Magazin tagság felmondását
a barathandras@gerillaoneletrajz.hu e-mail címre elküldve kezdeményezheti a díj fizetési
esedékességét megelőző 3. munkanapig, annak érdekében, hogy a következő havidíj levonására már
ne kerüljön sor. A fizetési esedékesség, lejárati idő információkról a Társaság minden esetben
emailben értesíti.

A szolgáltatás felmondása esetén a következő havidíj már nem kerül levonásra, továbbá a Társaság a
zártkörű tagsági felülethez való hozzáférést letiltja, és gondoskodik arról, hogy az online fizetéseket
feldolgozó szolgáltató rendszerében a havi díjlevonást megszüntesse.

A tagság megszüntetését emailben visszaigazolja a Társaság a Felhasználó részére. Külön kérés
esetén pedig törli a Felhasználó teljes regisztrációját.

3.2.3. Személyes konzultáció egyeztetése

A Felhasználónak lehetősége van arra, hogy személyes konzultációs (személyes vagy skype) időpontot
egyeztessen a Társasággal. A Felhasználó ezt megteheti telefonon a Honlapon feltüntetett telefonos
elérhetőségen keresztül felveszi a kapcsolatot a Társasággal vagy visszahívást kér a Társaságtól a
Honlapon megtalálható elektronikus űrlap kitöltésével. A konzultáció díja előre fizetéssel fizetendő.
A konzultáció díjáról minden esetben telefonos ügyfélszolgálatunk nyújt információt.

A konzultáció időpontjának lemondását vagy módosítását a konzultáció esedékességét megelőző 7.
munkanapig a barathandras@gerillaoneletrajz.hu email címre elküldve kezdeményezheti. Határidőben
történő lemondás esetén a befizetett összeget visszautaljuk a Felhasználó számlájára. A konzultáció
időpontja egy alkalommal módosítható, ez esetben a befizetett összeg a módosított időpontra is
érvényes.

Amennyiben a lefoglalt konzultáció időpontjához képest a Felhasználó a lemondási vagy módosítási
szándékát 7 napon belül jelzi, a befizetett konzultációs díjat nem áll módunkban visszatéríteni,
valamint a hátralévő esedékes összeget egy összegben köteles a Felhasználó 5 munkanapon belül
kiegyenlíteni.

Fentieket a Felhasználó a konzultációs időpont igénylésével egyidejűleg elfogadja.

3.3. Termék és szolgáltatás megrendelésének közös szabályai

3.3.1. Ajánlati kötöttség, visszaigazolás

A Felhasználó által elküldött megrendelés rendszerbe történő beérkezését a Társaság késedelem
nélkül, de legkésőbb 48 órán belül visszaigazolja a megrendelést. E visszaigazoló e-mail a Társaság
részéről a Felhasználó által tett ajánlat elfogadásának minősül, mellyel érvényes szerződés jön létre
Társaság és Felhasználó között.

Felhasználó mentesül az ajánlati kötöttség alól, ha késedelem nélkül, de legkésőbb 48 órán belül nem
kapja meg a Társaságtól az elküldött rendelésére vonatkozó, vagyis a Felhasználó ajánlatának
elfogadására (teljesítésre) irányuló visszaigazoló e-mailt.

A felek között online módon megkötött termék adásvételére vonatkozó szerződés elektronikus úton
megkötött szerződésnek minősül.

Ha Felhasználó rendelését már elküldte a Társaság részére és hibát vesz észre a visszaigazoló emailben szereplő adatok tekintetében, azt 1 napon belül jeleznie kell a Társaság felé, a nem kívánt
rendelések teljesítésének elkerülése érdekében.

A megrendelés elektronikus úton megkötött szerződésnek minősül, amelyre a polgári törvénykönyvről
szóló 2013. évi V. törvény, az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs
társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvényben
foglaltak irányadóak. A szerződés a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes
szabályairól szóló 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet hatálya alá tartozik, és szem előtt tartja a
fogyasztók jogairól szóló Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU irányelvének rendelkezéseit.

4. Felhasználót megillető elállási/felmondási jog

4.1. Szolgáltatás vásárlása esetén a Felhasználót megillető felmondási jog

Az e pontban foglaltak kizárólag a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül
eljáró természetes személyre vonatkoznak, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz, valamint
az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje. (fogyasztó)

Szolgáltatás vásárlása esetén a fogyasztónak minősülő Felhasználó elállási, míg szolgáltatásra
vonatkozó szerződés esetén felmondási jogával élhet.

Jogi személyekre a 4. pontban meghatározott rendelkezések nem alkalmazandóak, az elektronikus
kereskedelemre vonatkozó szabályok értelmében e pontban meghatározott feltételekkel kizárólag a
fogyasztókat illeti meg az elállás joga.

A Felhasználó a szolgáltatás megrendelésétől számított 14 napig jogosult indoklás nélkül felmondani a
szerződést. A 14 nap attól a naptól számít, amikor a Felhasználó a szolgáltatásra irányuló
megrendelését a Társaság határidőben visszaigazolta.

Ha a Felhasználó felmondja a szerződést, haladéktalanul, de legkésőbb a felmondási nyilatkozatának
kézhezvételétől számított 14 napon belül a Társaság visszatéríti a Felhasználó által teljesített
valamennyi ellenszolgáltatást.

A Felhasználót nem illeti meg a felmondási jog a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében,
a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a Társaság a teljesítést a Felhasználó kifejezett,
előzetes beleegyezésével kezdte meg és a Felhasználó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének
teljesítését követően felmondási jogát elveszíti.

Ha a Felhasználó felmondási jogával élni kíván, megteheti azt a jelen ÁSZF mellékletét képező
nyilatkozat minta, vagy egyéb, a felmondási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatának postán,
vagy elektronikus úton való megküldésével a jelen ÁSZF elején feltüntetett elérhetőségek
igénybevételével a Társaság részére.

Ha a Felhasználó szabályszerűen mondja fel a szerződést, és a Társaság megkezdte a szerződés
teljesítését a Felhasználó kifejezett, előzetes beleegyezésével és a Felhasználó tudomásul vette, hogy a
szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti, akkor a Társaság csak a még
nem teljesített szolgáltatásra vonatkozó díjat fizeti vissza Társaság részére.

4.2. Termék vásárlás esetén a Felhasználót megillető elállási jog

Fogyasztó jogosult a termék adásvételére irányuló szerződés esetén

a) terméknek,
b) több termék szolgáltatásakor az utoljára szolgáltatott terméknek,
c) több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára szolgáltatott tételnek vagy darabnak,
d) ha a terméket meghatározott időszakon belül rendszeresen kell szolgáltatni, az első
szolgáltatásnak, a Fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy
általi átvételének napjától számított tizennégy (14) napon belül a szerződéstől indokolás nélkül
elállni.

Fogyasztó a szerződés megkötésének a napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is
gyakorolhatja elállási jogát.

Ha a Fogyasztó elállási jogával élni kíván, elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát
köteles eljuttatni (például postán, telefaxon vagy elektronikus úton küldött levél útján) a jelen ÁSZF 1.
pontjában feltüntetett elérhetőségek igénybevételével a Társaság részére. Ebből a célból Fogyasztó
felhasználhatja a következő linken [Elállási nyilatkozat] keresztül elérhető elállási nyilatkozat – mintát
is, de nem kötelező. Fogyasztó határidőben gyakorolja elállási jogát, ha a fent megjelölt határidő
lejárta előtt elküldi elállási nyilatkozatát a Társaság részére.

Fogyasztó elállás esetén köteles a megrendelt terméket a Társaság 1. pontban feltüntetett címére
indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon
belül visszaküldeni. A határidő betartottnak minősül, ha Fogyasztó a 14 napos határidő letelte előtt
elküldi (postára adja vagy az általa megrendelt futárnak átadja) a terméket.

A termék Társaság címére történő visszaküldésének költsége Fogyasztót terheli, kivéve, ha a Társaság
vállalta e költségek viselését. Társaság azonban nem vállalja sem a visszaszállítás megszervezését,
lebonyolítását, továbbá nem vállalja át a Fogyasztótól a termék visszajuttatás költségét sem. Társaság
nak az utánvéttel visszaküldött csomagot nem áll módjában átvenni. A termék visszaküldésének
költségén kívül az elállás kapcsán a Fogyasztót semmilyen más költség nem terheli.

4.3. Közös szabályok

A Fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy elállási/felmondási jogát a 4. pontban meghatározott
rendelkezéseknek megfelelően gyakorolta.

Mindkét esetben a Társaság e-mailben haladéktalanul visszaigazolja a Felhasználó elállási
nyilatkozatának megérkezését.

Írásban történő elállás esetén azt határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha Felhasználó az erre
irányuló nyilatkozatát 14 naptári napon belül (akár a 14. naptári napon) elküldi a Társaságnak.

Postai úton történő jelzés alkalmával a postára adás dátumát, e-mail vagy telefaxon keresztül történő
értesítés esetén az e-mail, illetve a fax küldésének idejét veszi figyelembe Társaság a határidő számítás
szempontjából. A Felhasználó levelét ajánlott küldeményként adja postára, hogy hitelt érdemlően
bizonyítható legyen a feladás dátuma.

Ha Felhasználó eláll a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb a Felhasználó elállási
nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül Társaság visszatéríti a Fogyasztó által
teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási (kiszállításért fizetett) költséget is,
kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy Felhasználó a Társaság által
felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott. Társaság jogosult
a visszatérítést mindaddig visszatartani, amíg vissza nem kapta a terméket, vagy Fogyasztó nem
igazolta hitelt érdemlően, hogy azt visszaküldte: a kettő közül Társaság a korábbi időpontot veszi
figyelembe.

A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot
alkalmaz a Társaság, kivéve, ha Felhasználó más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a
hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Fogyasztót semmilyen
többletköltség nem terheli.

Felhasználó kizárólag akkor vonható felelősségre a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az
a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot
meghaladó használat miatt következett be. A Társaság tehát követelheti a termék jellegének,
tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból
eredő értékcsökkenés, illetve ésszerű költségeinek – ha szolgáltatásnyújtásra irányuló szerződés
teljesítését a Felhasználó kifejezett kérésére a határidő lejárta előtt megkezdte és gyakorolja
felmondási jogát – megtérítését.

5. Szavatosság

5.1. Kellékszavatosság

Felhasználó a Társaság hibás teljesítése esetén a Társasággal szemben kellékszavatossági igényt
érvényesíthet. Fogyasztói szerződés esetén Felhasználó az átvétel időpontjától számított 2 éves
elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit, azokért a termékhibákért, amelyek a
termék átadása időpontjában már léteztek. Két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait
Felhasználó érvényesíteni már nem tudja.

Nem fogyasztóval kötött szerződés esetén a jogosult az átvétel időpontjától számított 1 éves elévülési
határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit.

Felhasználó – választása szerint – kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az
Felhasználó által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a Társaság számára más igénye
teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést Felhasználó
nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a
Társaság költségére a Felhasználó is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben –
a szerződéstől is elállhat. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.

Felhasználó a választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét
azonban köteles viselni, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a Társaság adott okot.
Felhasználó köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba
felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni a Társasággal.

Felhasználó közvetlenül a Társasággal szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

A szerződés teljesítésétől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a
hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha a Felhasználó igazolja, hogy a terméket a Társaságtól
vásárolta (számla vagy a számla másolatának bemutatásával). Ilyen esetben a Társaság csak akkor
mentesül a szavatosság alól, ha ezt a vélelmet megdönti, vagyis bizonyítja, hogy a termék hibája az
Felhasználó részére történő átadást követően keletkezett. Amennyiben a Társaság bizonyítani tudja,
hogy a hiba oka a Felhasználónak felróható okból keletkezett, nem köteles a Felhasználó által
támasztott szavatossági igénynek helyt adni. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban
már a Felhasználó köteles bizonyítani, hogy a Felhasználó által felismert hiba már a teljesítés
időpontjában is megvolt.

Ha a Felhasználó a szavatossági igényét a terméktől – a megjelölt hiba szempontjából – elkülöníthető
része tekintetében érvényesíti, a szavatossági igény a termék egyéb részeire nem minősül
érvényesítettnek.

5.2. Termékszavatosság

A termék (ingó dolog) hibája esetén a fogyasztónak minősülő Felhasználó – választása szerint – az
5.1. pontban meghatározott jogot vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

A Felhasználót azonban nem illeti meg az a jog, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és
termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan érvényesítsen. Termékszavatossági
igény eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre
vonatkozó kellékszavatossági igényét Felhasználó a gyártóval szemben érvényesítheti.

Termékszavatossági igényként Felhasználó kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését
kérheti. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén a Felhasználónak kell
bizonyítania.

Egy termék akkor minősül hibásnak, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi
követelményeknek vagy, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

Termékszavatossági igényét a Felhasználó a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két
éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti. A Felhasználó a hiba
felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a gyártóval közölni. A hiba felfedezésétől számított
két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből
eredő kárért a fogyasztó felelős.

A Felhasználó termékszavatossági igényét az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával (Társaság)
szemben gyakorolhatja.

A gyártó, forgalmazó kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani
tudja, hogy:

– a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
– a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt
felismerhető vagy
– a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak, forgalmazónak a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
Szavatossági igényeit a Felhasználó az 1. pontban megjelölt elérhetőségeken keresztül jelentheti be,
érvényesítheti.

6. Panaszkezelés

Amennyiben a Társaság és a Felhasználó között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita a Társasággal
való tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva a
Felhasználó számára:

6.1. Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságnál

Tájékoztatjuk, hogy az egyes központi hivatalok és költségvetési szervi formában működő
minisztériumi háttérintézmények felülvizsgálatával összefüggő jogutódlásáról, valamint egyes
közfeladatok átvételéről szóló 378/2016. (XII. 2.) Kormányrendelet értelmében a Nemzeti
Fogyasztóvédelmi Hatóság 2016. december 31. napjával jogutódlással megszűnt.

Ha a Felhasználó fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye
szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a
fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról.

Az NFH általános jogutódja a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, valamint a másodfokú ügyekben
országos illetékességgel a Pest Megyei Kormányhivatal jár el.

Emiatt a fogyasztók 2017. január 1-től panaszaikkal elsősorban a területileg illetékes járási
hivatalokhoz fordulhatnak. Elérhetőségeket itt találhatnak: https://jarasinfo.gov.hu/.

6.2. Vitarendezési eljárás az Európai Unió online vitarendezési platformján keresztül:
https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=HU

A fogyasztói jogviták online rendezéséről, valamint a 2006/2004/EK rendelet és a 2009/22/EK
irányelv módosításáról (fogyasztói online vitarendezési irányelv) szóló, 2013. évi május 21.-i
524/2013/EU európai parlamenti és tanácsi rendelet (a továbbiakban: rendelet) alapján az Európai
Bizottság létrehozott egy online vitarendezési platformot, amely 2016. február 15-től vehető igénybe
az online adásvételi vagy szolgáltatási szerződést kötők között fogyasztói jogvita esetén mind a
fogyasztók, mind a kereskedők számára.

A rendelet hatálya közvetlenül kiterjed az Unióban letelepedett, Magyarországon székhellyel
rendelkező online adásvételi vagy szolgáltatási szerződésekben érintett kereskedőre, amennyiben
közte és a fogyasztó között létrejött online adásvételi vagy szolgáltatási szerződéssel kapcsolatban
fogyasztói jogvita merül fel.

Határon átnyúló fogyasztói jogvita esetén, uniós webáruházzal fennálló vitáját Magyarországon
kizárólagosan a fővárosi kereskedelmi és iparkamara mellett működő békéltető testület dönti el
ingyenesen és gyorsan.

Ahhoz, hogy az online vitarendezési platformot használni tudja, előzőleg regisztrálnia kell az Európai
Bizottság rendszerében, ki kell töltenie egy kérelmet hiánytalanul, majd elektronikusan beküldeni a
Békéltető Testület részére a platformon keresztül. Így a fogyasztók, a távolságok ellenére egyszerűen
tudják érvényesíteni jogaikat.

6.3. Békéltető testület eljárásának kezdeményezése

Ha a Társaság a Felhasználó panaszát elutasítja, úgy a Felhasználó jogosult a lakóhelye vagy
tartózkodási helye szerint illetékes Békéltető Testülethez is fordulni. A békéltető testületi eljárása
megindításának feltétele, hogy a Felhasználó a Társasággal közvetlenül megkísérelje a vitás ügy
rendezését. A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli
rendezése. A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából
egyezség létrehozását a Társaság és a Felhasználó között.

A békéltető testület eljárása a fogyasztó kérelmére indul. A kérelmet a békéltető testület elnökéhez kell
írásban benyújtani.

Budapesti Békéltető Testület székhelye:
1016 Budapest, Krisztina krt. 99. III. em. 310.
Levelezési cím: 1253 Budapest, Pf.: 10.
E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu
Fax: 06 (1) 488 21 86
Telefon: 06 (1) 488 21 31

Békéltető Testületre vonatkozó szabályok alkalmazásában fogyasztónak minősül a külön törvény
szerinti civil szervezet, egyház, társasház, lakásszövetkezet, mikro-, kis- és középvállalkozás is, aki
árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz, vagy az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció,
ajánlat címzettje.

6.4. Bírósági eljárás kezdeményezése

A Felhasználó jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére
polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a Polgári
Perrendtartásról szóló 2006. évi CXXX. törvény rendelkezései szerint. Amennyiben a fogyasztó nem
fordul békéltető testülethez, vagy az eljárás nem vezetett eredményre, úgy a fogyasztónak a jogvita
rendezése érdekében lehetősége van bírósághoz fordulni. A pert keresetlevéllel kell megindítani,
amelyben az alábbi információkat kell feltüntetni:

• az eljáró bíróságot;
• a feleknek, valamint a felek képviselőinek nevét, lakóhelyét és perbeli állását;
• az érvényesíteni kívánt jogot, az annak alapjául szolgáló tényeknek és azok bizonyítékainak
előadásával;
• azokat az adatokat, amelyekből a bíróság hatásköre és illetékessége megállapítható;
• a bíróság döntésére irányuló határozott kérelmet.

A keresetlevélhez csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatát, amelynek tartalmára
bizonyítékként hivatkozik.

7. Szerzői Jogok

A Honlap és az azon megjelenített valamennyi tartalom szerzői jogvédelem alatt áll. A Társaság a
szerzői jogi jogosultja vagy a feljogosított felhasználója a Honlap felületén, valamint a Honlapon
keresztül elérhető szolgáltatások nyújtása során megjelenített valamennyi tartalomnak: bármely
szerzői műnek, illetve más szellemi alkotásnak (ideértve többek közt valamennyi grafikát és egyéb
anyagokat, a Honlap felületének elrendezését, szerkesztését, a használt szoftveres és egyéb
megoldásokat, ötletet, megvalósítást).

Tilos a Honlapon megjelenő tartalmak vagy azok bármely részletének letöltése (többszörözése), újra
nyilvánossághoz történő közvetítése, más módon való felhasználása, elektronikus tárolása,
feldolgozása és értékesítése a Társaság írásos hozzájárulása nélkül.

A jelen ÁSZF-ben kifejezetten meghatározott jogokon túlmenően a regisztráció, a Honlap használata,
illetve az ÁSZF egyetlen rendelkezése sem biztosít jogot Felhasználónak a Honlap felületén szereplő
bármely kereskedelmi névnek vagy védjegynek bármely használatára, hasznosítására. A Honlap
rendeltetésszerű használatával járó megjelenítésen, az ehhez szükséges ideiglenes többszörözésen és a
magáncélú másolatkészítésen túl e szellemi alkotások a Társaság előzetes írásbeli engedélye nélkül
semmilyen egyéb formában nem használhatók fel vagy hasznosíthatók.

Fenntartunk minden jogot szolgáltatásaink minden elemére, különös tekintettel a
www.gerillaoneletrajz domainnevére, az ehhez tartozó aldomainekre, a Társaság által foglalt minden
más domainnévre, annak aloldalakra, valamint az internetes reklámfelületeire. Tilos minden olyan
tevékenység, amely a Társaság adatbázisának kilistázására, rendszerezésére, archiválására, feltörésére
(hack), forráskódjainak visszafejtésére irányul, kivéve, ha erre a Társaság külön engedélyt ad.

A Honlapról és annak adatbázisából bármilyen anyagot átvenni írásos hozzájárulás esetén is csak az
adott Honlapról való hivatkozással lehet.

Tilos minden olyan tevékenység, amely a Társaság adatbázisának kilistázására, rendszerezésére,
archiválására, feltörésére (hack), forráskódjainak visszafejtésére irányul, kivéve, ha erre a Társaság
külön engedélyt ad.

Tilos a Honlap tartalmának, illetve egyes részeinek adaptációja vagy visszafejtése; a felhasználói
azonosítók és jelszavak tisztességtelen módon történő létesítése; bármely olyan alkalmazás használata,
amellyel a Honlapon vagy azok bármely része módosítható, vagy indexelhető.

8. Általános Szerződési Feltételek egyoldalú módosítása

A Társaság jogosult jelen Általános Szerződési Feltételeket a Felhasználó Honlap felületén történő
előzetes tájékoztatása mellett, egyoldalúan is módosítani. A módosított rendelkezések a hatályba lépést
követően a Honlap első használata alkalmával válnak hatályossá a Felhasználóval szemben – kivéve,
ha a Felhasználó a módosítások ellen tiltakozik -, azokat a módosítást követően leadott
megrendelésekre kell alkalmazni. A Felhasználó amennyiben nem fogadja el az ÁSZF rendelkezéseit
vagy annak bármely módosítását, úgy nem jogosult a Honlap használatára, megrendelés leadására.

ÁSZF hatálybalépésének napja 2020. február 10.