Hogyan gondolkodnak a munkáltatók a home office-ról?

Írta: Baráth András  |  2020. április 24.  |  c 1 hozzászólás

Az Állásszerző Program (Karrier Klub) tagjainak rendszeresen szervezünk olyan zártkörű élő beszélgetéseket, ahová egy-egy neves szakértőt, tanácsadót, vagy a maga területén kiemelkedő eredményeket elért vállalkozót, szakembert hívunk meg. Két hete Pongor-Juhász Attila üzleti tréner, író, könyvkiadó tulajdonos volt a vendégünk, aki többek között a vállalkozói gondolkodásmódról mesélt nekünk. Hogyan vélekednek a magyar munkaadók a home office-ról? Mit kell megértened ahhoz, hogy ne érezd állandó kontroll-nyomás alatt magad? Miért fontos az a bizonyos “bizalmi bankszámla”?

A home office íratlan szabályai

Hogyan lehet hatékonyan otthonról dolgozni? Miért a precíz időbeosztás mindennek az alapja? Ezekről a témákról tengernyi cikk született az utóbbi két hónapban. Arról azonban valahogy kevésbé beszélünk, hogy a munkáltató szemszögéből mit jelent a hatékony munkavégzés a home office alatt?!

Pongor-Juhász Attila Magyarország egyik legsikeresebb tréning és coaching cégét vezeti, többek között ő a “Szív alapú marketing vállalkozóknak” című könyvek írója, összesen hét bestseller büszke szerzője, valmint a Pongor Publishing Üzleti Könyvkiadó tulajdonosa. 

Rengeteg kis-és középvállalkozással áll napi kapcsolatban, ezért arra kértem, hogy meséljen kicsit a tapasztalatairól céges vonatkozásban is. Attila 3 fontos tanácsot emelt ki. Mindhárom a vállalkozói észjárásról szól.

1) Legyen feltöltve a bizalmi bankszámla!

Azt kell megértenie mindenkinek, hogy ez a mostani kényszer home office mindenki számára egy bizalmi megmérettetés

Bizalmat és rugalmasságot kell adnunk ahhoz, hogy bizalmat és rugalmasságot kapjunk. 

Munkavállalónak és munkáltatónak egyaránt nap, mint nap be kell tennie arra a bizonyos bizalmi bankszámlára, mert ha ez nincs meg, akkor egyszerűen nem működik a távmunka.

Mondok egy példát! Nálunk minden nap van rendszeres Zoomos státusz meeting, péntekenként pedig hétzáró-értékelő meeting. Ezek nem opcionálisak a munkatársaimnak, mindenkinek kötelező részt venni rajta. 

Azután szintén kötelező jelleggel használunk egy Monday nevű projektmenedzsment rendszert, és napi szinten vezetünk egy munka/eredmény Excelt. Ezek azok az adminisztratív felületek, ahol az operatív vezető nyomon tudja követni, hogy ki, milyen feladatokkal dolgozik, mivel mennyi időt tölt, és hol van elakadása.

Mondhatjuk, hogy ezek felesleges kontroll körök, de létszükséglet ahhoz, hogy el tudjunk számolni egymás felé a munkával. 

A munkáltató nem hobbiból kontrollmániás home office-ban sem, ezt mindenkinek be kell látnia!

2) Amiről nem kommunikálsz, az nincs!

Lehet, hogy igazságtalannak tűnik, de a munkáltatók paranoiásak. Amiről nem tudnak, amit nem ripoltálsz nekik, az a feladat – hiába végezted el – számukra nem létezik. 

Mindennél fontosabb tehát, hogy a home office-ban a lehető legtranszparensebben dolgozz. Kezdeményezd a kommunikációt a főnököddel, ripoltárlj neki, mimimum heti egyszer tájékoztasd, hogy milyen feladatokkal hogy haladsz. 

Ha ezt nem csinálod, ha lapítasz, hiába dolgozol reggeltől estig, nem fogja látni a munkádat, és ne csodálkozz rajta, ha előbb-utóbb azzal fog meggyanúsítani, hogy ellógod a napot. 

3) Az az értékes szakember, aki proaktív és hozzáadott értéket teremt!

Sok munkavállalónál látom, hogy szinte meg vannak sértődve, amiért a munkáltató számonkéri, extra adminisztrációt kér tőle a home office alatt.

De gondolj csak bele! Te mit vársz el a munkáltatódtól?

  • Értelmes feladatokat adjon
  • Biztosítsa a munkádhoz a normális munkakörülményeket
  • Adjon pontos feladat leírást, visszajelzést
  • Ismerje el az eredményeidet
  • Utalja időben a fizetésedet

Lehetne még sorolni, ez csak néhány dolog.

Na de mit vár el a munkáltató Tőled?

Azt, hogy

  • határidőre megcsináld a feladataidat,
  • adjál ezekről időben számot,
  • legyél proaktív
  • és teljesítsd, sőt, lehetőleg teljesítsd túl a tőled elvárt eredményeket. 

Magyarán a munkáltató elvárása az, hogy hasznos értéket teremts a cégnek. 

Ha azt látja, hogy ez működik, hogy hozzáadott értéket adsz a céghez, megdolgozol a fizetésedért, hozzáadsz a profittermeléshez, vagyis kulcsember vagy, akkor jöhet akármilyen válság, bolond lenne elbocsátani téged.

Ne felejtsük azt el, hogy minden cégvezető számára a legfontosabb a jelen helyzetben is a cég életben tartása. Ügyfeleket bármikor lehet szerezni, üzleti modellt lehet módosítani, és ha beindul a piac marketingezni is el lehet kezdeni gőzerővel azoknak is, akik most esetleg egy picit visszavettek. De kulcsembereket, jó munkaerőt találni nem lehet egyik pillanatról a másikra.

Akinek tehát van állása, azért, akinek pedig nincs, azért lesz most mindennél fontosabb, hogy a hozzáadott értékét, a kulcsemberi státuszát bizonyítani tudja. 

Meg kell tudnod mutatni, hogy értékes szakember vagy!

A vállalkozó nem hülye, bolond lenne lemondani vagy elbocsátani egy olyan szakembert, aki invesztál a tudásába, aki nem csak ért ahhoz, amit csinál, de vannak ötletei, lépést tart a világgal, emeli a cég színvonalát. 

Használd ki ezt az időszakot arra, hogy ne csak túléld a napokat, hanem megerősödve gyere ki belőle! Tedd oda magad a munkádban, fejleszd magad, iratkozz be online konferenciára, előadásokra, tanulj, olvass és ne a kifogásokat keresd, hanem legyen egy pozitív jövőképed, és tegyél érte minden nap egy kicsit a munkában és a magánéletedben is.

Három személyes ajánlat Neked:

BIZNISZFLIX MARATON (INGYENES)
2020. május 25., 16:00 órától 

Ahol meghívott szakértőként – sok más neves előadó társaságában – többek között én is előadást tartok majd. Abban fogunk segíteni a résztvevőknek, hogy hogyan lehet 2020 MÉGIS a legjobb üzleti és magánéleti éved?! Itt tudod megnézni az előadás témákat és ingyenesen regisztrálni az eseményre!››

NÉHÁNY HASZNOS OLVASNIVALÓ 

Ezen az oldalon témák szerint csoportosítva egy hasznos könyvválogatást találsz. Csupa olyan olvasnivaló, amit Attila és én is személyesen ajánlunk Neked. Itt tudsz böngészni a könyvek között. ››

MEGHÍVÓ INGYENES ÁLLÁSKERESÉSI ELŐADÁSRA

Ha pedig jelenleg az állásszerzés a fő célod, akkor gyere és tanuld meg a segítésgemmel azokat a Gerilla technikákat, melyek segítségével Te is könnyedén megtalálhatod a rejtett állásokat, és már az önéletrajzodban eredményesen el tudod adni magad a leendő munkáltatódnak! Itt tudsz regisztrálni az online előadásra. A tréning ÉLŐ ÉS INGYENES. Várlak szeretettel a képernyő előtt!

A szerzőről

Baráth András

Baráth András okleveles önéletrajz-szakértő és elhelyezkedési tanácsadó. András álmodta meg és hozta létre 2009-ben a Gerilla Önéletrajz Műhelyt azzal a céllal, hogy segítsen elhelyezkedni az álláskeresőknek az általa kidolgozott gerilla önéletrajz módszerek valamint a modern álláskeresési technikák segítségével. András a legjelentősebb szakmai szervezet, az Önéletrajzírók és Karriertanácsadók Nemzetközi Szövetségének (Professional Association of Resume Writers and Career Coaches) tagja, és vizsgázott szakértője. Büszke arra, hogy az elmúlt hét évben több ezer álláskereső talált új állást az általa tanított álláskeresési stratégiák segítségével.

Hozzászólások

Egyetértesz? Tiltakozol? Szólj hozzá a témához!

A hozzászóláshoz kérlek használj teljes nevet és várjuk kulturált hozzászólásaidat legyen az akár egyetértő, vagy akár kritikus.


Osgyáni Andrea
2020. április 27. hétfő 09:58

Egyetértek teljes mértékben ,tanulságos és okos tanács , a mai munkarendszer tökéletes tükre.köszönöm

Válasz

Hogyan keress állást, ha elmúltál 40-45 éves?
LETÖLTHETŐ INGYENES TANULMÁNY
Íme 5 bevált tipp, amiről minden 40-45 feletti álláskeresőnek tudnia kell. Ha elolvasod és kipróbálod ezt az 5 egyszerű szabályt, akkor:
  • az ÉLETKOROD NEM LESZ többé AKADÁLY az álláskeresésben,
  • könnyedén rá fogsz találni a NEKED VALÓ ÁLLÁSOKRA,
  • MEGFIATALÍTOTT ÖNÉLETRAJZODDAL KI FOGSZ TŰNNI a tömegből,
  • és sokkal TÖBB ÁLLÁSINTERJÚRA fognak behívni, mint korábban bármikor.
Hogyan keress állást, ha elmúltál 40-45 éves e-book