Hogyan juthatsz be több állásinterjúra?

Írta: Baráth András  |  2020. december 06.  |  c Nincs hozzászólás

Emlékszel még a munkaerőhiányról szóló hírekre? 2019 nyarán még folyamatosan arról szóltak a cikkek, hogy a balatoni éttermek nem tudnak kinyitni, komplett iparágak vannak veszélyben, mert nem találnak szakképzett munkaerőt a cégek. Szinte egymásra licitáltak akkor a jó szakemberekért. Eltelt másfél év, és mi van most? Most bizony az van, hogy a pályakezdőtől a sokat látott vezetőig mindenhol a munkavállalónak kell igyekeznie, hogy találjon jó állást. Mit kell tenned ahhoz, hogy minimum megduplázd az elhelyezkedési esélyeidet? Egyetlenegy dolgot. Mutatom a cikkben!

Fordult a kocka

A koronavírus-járvány óta már senkinek nem az a kérdése, hogy lesz-e újabb gazdasági válság, a kérdés most már csak az, hogy milyen mély és fájdalmas lesz az előttünk álló időszak. Hivatalos becslések szerint is Magyarországon több százezer ember fogja elveszíteni az állását, egyes portálok napi 4-5 ezer új munkanélkülit említenek.

DE! 

Mielőtt elkezdjük temetni magunkat, szögezzünk le egy dolgot: állások, és megüresedő, jó pozíciók a legnagyobb válságban is lesznek!

Ahhoz, hogy ezeket el is nyerjük, egy valamit kell elkezdenie mindenkinek, de azt sürgősen: SZEMLÉLETVÁLTÁS!

Gondolkodj marketingesként!

A tegnapi konzultáción a harmadik ügyfelem egy marketinges hölgy volt. Annamária elég régóta marketing területen dolgozik. Marketing menedzser volt már a 2000-es évek elején is, majd csinált egy saját céget, de pár éve visszaevezett az alkalmazotti létbe. Egészen a koronavírusig marketingesként dolgozott egy ingatlanirodánál, majd egyik napról a másikra elveszítette az állását. 

Küldözgeti a pályázatait lassan 2 hónapja, de mint mondja, sehová nem hívják be, ő pedig kezd egyre fásultabb lenni: “Két gyerkőcöt egyedül nevelek, a tartalékaim vészesen fogynak…. Mit csinálok rosszul, András?”

Szerencsére a tanácsadás végére ennek a reményvesztett hangulatnak nyoma sem volt! Úgy búcsúztunk el egymástól, hogy látszott Annamárián, sugárzik a lelkesedéstől. Te is azonnal érteni fogod, hogy miért!

“Minden probléma megoldásának első feltétele, a probléma tisztán látása.” (Szabó Ervin)

Mi az, ami nem működik mostantól?

  1. A netről, innen-onnan letöltött sablon önéletrajzzal 2020 nyarán már nem fogsz tudni bejutni állásinterjúra, mert több száz önéletrajzot kapnak egy-egy meghirdetett állásra a cégek, és ezerszer meggondolják kit vegyenek fel.
  2. Ha csak a Profession-on küldözgetsz álláspályázatokat, kb. tizedére csökkented az elhelyezkedési esélyeidet, mert nem fognak százezer forintokért hirdetni most a cégek.
  3. Ha nem tudod marketingelni és eladni magad már az önéletrajzodban, akkor bármilyen profi szakember is vagy, nem fogsz (jó értelemben) fennakadni a rostán, mert egyszerűen nem fognak észrevenni!

A legfontosabb feladat mostantól: KI KELL TŰNNÖD A TÖMEGBŐL! 

Hogyan csináld? 

A hölgyekhez fordulok most egy kérdéssel! 

Megvan az az érzés, amikor megérkezik postán a várva várt parfümöd, és mikor kibontod a dobozt, olyan lélegzetelállítóan szép a csomagolása, az üvege, annyira exkluzív az egész, hogy azt érzed, IGEN! EZ AZ! EZ KELL NEKEM! EZT AKAROM! (A férfiak is el tudják képzelni ugyanezt pl. egy elektronikai cikkel, vagy egy autóval. :) 

Na, valahogy ezt a hatást kell elérned az önéletrajzoddal is a munkáltatóban! 

El kell érned azt, hogy a HR-es vagy a cégvezető akarjon Téged megismerni! Azt tudja mondani a pályázatod olvasása közben, hogy “na végre, ez nem egy unalmas hatszázadik sablon!”. Lássa meg benned azonnal a lehetőséget! Érezze úgy, hogy annyira meggyőző, annyira innovatív és ígéretes vagy, hogy Te lehetsz a megoldás még a legnagyobb válságban is problémájára. Ugye érted? 

Visszatérve Annamáriára! Aki marketinges, az most viszonylag könnyű helyzetben van, mert nemcsak egyből érti, miről beszélek, de ismeri is azokat a marketing eszközöket, amiket az önéletrajznál azonnal bevethet. Az a rossz hírem, hogy mostantól ezt a fajta marketing és értékesítési szemléletet mérnökként, tanárként, jogászként és minden szakterületen alkalmaznod kell.

Az önéletrajz ugyanis nem más, mint egy marketing anyag! Pontosan úgy kell tehát tekintened az álláspályázatra, mint egy figyelemfelkeltő bemutatkozó anyagra, aminek egy célja van: hogy eljuttasson Téged az állásinterjúra! 

Amit Annamáriának javasoltam, és Neked is ugyanezt tanácsolom: vedd elő a marketinges énedet az álláskeresésnél! Tekints úgy az önéletrajzodra, mintha az a vizsgamunkád lenne! (Ehhez néhány tipp és Gerilla önéletrajz sablonok csütörtök este, az ingyenes, élő előadáson. Itt tudsz regisztrálni a videó-tréningre! ››)

Összegezve tehát az 5 legfontosabb aduász, amire most szükséged lesz, hogy jó eséllyel behívjanak állásinterjúra:

  1. Legyen egy küllemében és tartalmában is atombomba önéletrajzod
  2. Amit aztán nemcsak a Professionre töltesz fel!
  3. Meg kell tanulnod direktben is pályázni, a dötéshozót felkutatni, és a jelentkezésedet kreatív módon eljuttatni!
  4. Alapos piackutatással össze kell gyűjtened azokat a cégeket, szektorokat és konkrét munkaköröket, amelyeket nem érintett annyira negatívan a válság. Tudnod kell hova érdemes pályáznod!
  5. És össze kell írnod a piacképes erősségeidet, majd ezek alapján nemcsak egyedi önéletrajzot, de egy reklámszövegnek is beillő, ütős, mindig a pozícióra szabott motivációslevelet kell összeraknod.

A jó hír: Mindez csak messziről tűnik bonyolult feladatnak, ráadásul van hozzá segítséged!

Ahelyett, hogy ajánlanék Neked most 10 marketing + 10 értékesítési könyvet, és azt mondanám, kezdd el, és tanuld meg eladni magad! Inkább azt ajánlom, hogy gyere és csatlakozz az élő, ingyenes előadásomhoz itt! ›› Ha szeretnél kreatívabb és eredményes lenni az álláskeresésben, ha szeretnéd megismerni és kipróbálni azokat a bevált Gerilla módszereket, amelyeket ügyfeleim is sikerrel alkalmaznak, akkor ezt itt mind megtanulhatod! Letesztelve, példákkal, érthetően és gyakorlatokkal bemutatva, hogy Neked már ne kelljen kísérletezni! 

Tudod a legnagyobb bók, amit valaha is tréningem után kaptam, így szólt: “András, elkezdtem megszeretni az álláskeresést!” Na, látod, ezt szeretném elérni Nálad is! Szeretném, ha kudarcok helyett sikereid lennének. Ha önbizalmad lenne az álláskeresésben, és elkezdenél hinni magadban, mert hidd el, hogy egy kis szemléletváltással Neked is sikerülhet! Várlak szeretettel csütörtök este a képernyő előtt! 

A szerzőről

Baráth András

Baráth András okleveles önéletrajz-szakértő és elhelyezkedési tanácsadó. András álmodta meg és hozta létre 2009-ben a Gerilla Önéletrajz Műhelyt azzal a céllal, hogy segítsen elhelyezkedni az álláskeresőknek az általa kidolgozott gerilla önéletrajz módszerek valamint a modern álláskeresési technikák segítségével. András a legjelentősebb szakmai szervezet, az Önéletrajzírók és Karriertanácsadók Nemzetközi Szövetségének (Professional Association of Resume Writers and Career Coaches) tagja, és vizsgázott szakértője. Büszke arra, hogy az elmúlt hét évben több ezer álláskereső talált új állást az általa tanított álláskeresési stratégiák segítségével.

Hozzászólások

Egyetértesz? Tiltakozol? Szólj hozzá a témához!

A hozzászóláshoz kérlek használj teljes nevet és várjuk kulturált hozzászólásaidat legyen az akár egyetértő, vagy akár kritikus.


FONTOS A FEJLŐDÉS SZÁMODRA?
Lépj szintet a Karrier Hack módszer segítségével!
Ismerj meg egy újfajta karriertervezési módszertant, amellyel minden eddiginél gyorsabban érheted el karriercéljaidat! Végre tisztán láthatod, hogy mi az az értékes tudás, ami kiemel téged az álláspiacon.

  • Ha többet akarsz keresni,
  • Ha pályamódosítást szeretnél (esetleg állami szférából versenyszférába átevezni),
  • Ha érdekesebb munkát szeretnél,
  • Ha tanulni szeretnél, de nem feltétlenül tudod, hogy mit,
  • Ha szeretnéd kihasználni a digitális változásban rejlő lehetőségeket,
  • Ha jobb feltételekkel szeretnél dolgozni: több home office-szak, jobb fizetéssel, kiegyensúlyozottabb munka-magánélettel,
  • Vagy csak szeretnél egy normális bejelentett állást, ahol nem cseszeget a főnök…

akkor gyere és csatlakozz az ingyenes, élő, online előadásomhoz!
Karrier Hack előadás