Uber, mint munkahely?

Írta: Baráth András  |  2016. január 27.  |  c 29 hozzászólás

Sokat lehetett olvasni az elmúlt napokban az alternatív taxizásról. Én már néhány hónapja használom is, és az ezzel kapcsolatos tapasztalataimat szeretném megosztani veled.

Múlt héten a saját autóm pont szervízben volt akkor, amikor a taxis tüntetések voltak, így kifejezetten sokat közlekedtem vele, és beszélgettem útközben az uber sofőrökkel. A taxisokkal is szeretek beszélgetni, de az uber sofőröknél kifejezetten kiváncsi voltam a hátterükre, hogy miért és hogyan kezdték el az uberezést.

Azt látom, hogy 1-2 kivételtől eltekintve ez mindenkinek egyfajta mellékállás és kiegészítő jövedelem. És itt esett le nekem a tantusz, hogy ez egy milyen jó lehetőség!

Kik csinálják?

Utaztam például egy újságíróval, aki újságírói, forgatókönyvírói jövedelmét egészíti ki ezzel, és az üresjáratait tölti ki. Utaztam egy olyan tűzoltóval is, aki jellemzően 24 vagy 48 órás szolgálatban dolgozik, és a pihenőidejében uberezik, hogy a családját eltarthassa. De volt egyetemista diák sofőr is, aki a szabad óráiban járta a várost, hogy egy kis kiegészítést keressen a kevéske ösztöndíja mellé.

Azt látom, hogy ez egy forradalmian új lehetőség arra, hogy pénzt keress, ráadásul ahogy hallom nem is rossz pénzt. Mindeközben pedig a saját magad ura vagy, a saját magad főnöke. Akkor dolgozol, amikor tudsz, semmikor sem kötelező. Úgy hallottam, hogy aki főállásban csinálja ezt, az havi több százezer forintot megkeres vele, de aki mellékállásban csinálja, az is akár 100-150.000 forintot, ami lássuk be, nem rossz pénz.Uber - Gerilla Önéletrajz Műhely

Budapest vs. vidék

Azt azért hozzá kell tennem, hogy ez az uber, ha jól tudom itthon csak Budapesten működik, vidéken nem, és a fővároson belül is főként a belsőbb kerületekben.

De hallottam olyat is, aki vidékről költözött fel az uberezés miatt, mert vidéken egyszerűen nem talált munkát. Kivett valahol egy szobát, és elkezdett itt dolgozni. Ez akár még úgyis működik, hogy nem kell 4 hétből 4 hetet dolgozni. Azt is lehet, hogy valaki feljön egy hétre dolgozni, és ezzel egészíti ki a jövedelmét. Vagy akár csak napi néhány órát dolgozik keresetkiegészítésért, miközben állást keres.

A negatív reklám is reklám?

Köszönhetően az elmúlt hetek negatív reklámjának mostanra még keresettebb lett az uber. Sokan hallottak róla olyanok is, akik korábban még nem. Többen keresik utasként és vélhetően több uber sőför is bejelentkezett az elmúlt napokban a rendszerbe.

Nyilván nem ismerem a sztori minden részletét, például a jogi, adózási kérdéseknek nem jártam utána, ezért csak azt tudom mondani, amit én tapasztaltam. Én például azért is szeretek uberesekkel utazni, mert a taxisokon érezhető a megkeseredettség, és nem csak az elmúlt napok történései miatt, hanem úgy egyáltalán. Emellett pedig az uber sofőrökről akár korábbi utasok értékeléseit is elolvashatom, és eldönthetem, akarom-e, hogy az a sofőr jöjjön értem.

Hogy lehetsz uber sofőr?

Egyszer kell csak beregisztrálnod a rendszerbe, utána pedig egyszerűen csak fogod magad, jelölöd a letöltött alkalmazásban, hogy te most elérhető vagy, kimész az utcára és várod a jelentkezéseket.

Ami az adózási kérdéseket illeti én is úgy hallom, ami a hírekben van, hogy nem teljesen egyértelmű. De a sofőrök azt mondják, hogy őket senki sem cseszegeti, nincsen adóhatósági ellenőrzés. Volt ugyan tavasszal vagy nyáron egy, de azóta nyugodtak a kedélyek. De persze mindenkinek érdemes részletesen tájékozódnia, mielőtt belevág.

Azt hallottam az uber csapatáról, hogy nagyon segítőkészek. Bár 2 engedélyhez kötött a tevékenység (személyszállítás és még egy), de segítenek beszerezni ezeket, és még ki is fizetik.

Ez egy jó lehetőség

Félreértés ne essék! Nem rávenni akarlak, hogy ezt mindenképpen próbáld ki. Hanem csak mint egy alternatív foglalkoztatási, pénzbevételi lehetőséget mutatom. 

Ha esetleg éppen nincs munkád, akkor ez még ideiglenes alapon is egy jó keresetkiegészítési/ -pótlási lehetőség számodra, ha van autód. De még olyan uber sofőrrel is utaztam, aki kölcsön autóval uberezett. :) Dolgozol napi 3-4 órát, amivel tudsz biztosítani magadnak és a családodnak egy alap megélhetést, mellette pedig jut rendesen időd és energiád is az álláskeresésre.

Ha pedig nincs szükséged kereset kiegészítésre vagy más miatt nem érdekel ez a lehetőség, akkor akár utasként is kipróbálhatod, hogy megtapasztald miben más a taxizáshoz képest. :)

Te próbáltad már az uberezést akár sofőrként, akár utasként? Szívesen fogadom a véleményedet, tapasztalatodat hozzászólásként.

Üdvözlettel,

András

A szerzőről

Baráth András

Baráth András okleveles önéletrajz-szakértő és elhelyezkedési tanácsadó. András álmodta meg és hozta létre 2009-ben a Gerilla Önéletrajz Műhelyt azzal a céllal, hogy segítsen elhelyezkedni az álláskeresőknek az általa kidolgozott gerilla önéletrajz módszerek valamint a modern álláskeresési technikák segítségével. András a legjelentősebb szakmai szervezet, az Önéletrajzírók és Karriertanácsadók Nemzetközi Szövetségének (Professional Association of Resume Writers and Career Coaches) tagja, és vizsgázott szakértője. Büszke arra, hogy az elmúlt hét évben több ezer álláskereső talált új állást az általa tanított álláskeresési stratégiák segítségével.

Hozzászólások

Egyetértesz? Tiltakozol? Szólj hozzá a témához!

A hozzászóláshoz kérlek használj teljes nevet és várjuk kulturált hozzászólásaidat legyen az akár egyetértő, vagy akár kritikus.


Amanda Kay Seal
2016. október 29. szombat 10:43

Kay Én magyar, házas, én Már Keresi a
Valódi tulajdonosi hitelek AZ Elmúlt Három hónapban, és Minden
Én Egy Csomó csalások, Hogy engem bíznak bennük és
A nap végén, AZ ÖSSZES pénzem volt
és elvette a Pénzt, Minden reményem elveszett, és összezavart
csalódott, elvesztettem a munkámat, és Nagyon Nehezen etetni
a családom, én ellenszavazat akarok árboc, menta Hogy a vállalatok hálózatok
ment kölcsön Pénzt
Egy Barátom AZT Mondta NEKI, Hogy Mi történt, és AZT Mondta, TUDOK segíteni,
Aki Ismeri a hitel Cég, Amely segít nekem, csak
KAP hitelt tőlük, Amit irányított, Hogyan Kell alkalmazni
A hitel Nem
mit mondott nekem, megkérdeztem, soha Nem gondoltam, de megpróbáltam, és
Meglepetésemre kaptam kölcsön 24 órán belül, ellenszavazat Hitt
Látod, én olyan boldog és Gazdag, és Halat adok Istennek, Hogy
menta hitel cégek
EZ Még MinDig létezik EZ egy Csalás csillag mindenhol,
Kérjük, javasoljuk mindenkinek, Akik Ott van szükségük hitel
Jelentkezz a legtöbb e-mailben> oceanfinance113@gmail.com soha Nem sikerül, az életed meg köd változni, Ahogy velem történt.

Válasz

Regina Lévai
2016. március 13. vasárnap 11:35

Tisztelt taxi-máltatlankodók!

Csak egyet kérdeznék: miért nem a regnáló kormányon kérik számon terheik nagyságát?
Miért verik, bántalmazzák (bűnöző módra) a konkurrenciát?
Az utas-véleményeket is érdemes lenne figyelembe venni.
Leszűrtem, mint tapasztalatot, hogy Magyarországban taxisnak (sem) érdemes lenni.
Ám ez magánvélemény.
További jó utat mindenkinek!

Válasz

Regina
2016. március 13. vasárnap 11:32

Tisztelt taxi-méltatlankodók!

Csak annyit kérdeznék: miért nem a regnáló kormányon! kérik számon a rengeteg közterhet és adózást??????????????????????
Mert????????????
Miért cseszegetik a konkurrenciát, akik (valljuk be), minden vélemény szerint nagyságrendekkel jobbak?
Jó utazást kívánok, és kérem, hogy ezentúl a kormánytól kérjék számon terheik nagyságát!

Válasz

Éva
2016. március 11. péntek 21:09

Én egy 30 éve taxisként dolgozó férjel élek . Szomorúnak tartom, hogy vannak emberek akik az ÜBERT dicsérik és folyamatosan használják is, Ezzel a taxi móddal csak elveszik a taxisok munkályát. Nem veszik tudomásol az emberek, hogy ezek a söförök tapasztalat nélkül és minden kötelezettség nélkül dolgoznak. Nem fizetnek adót , nincs taxi vizsgájuk és a legocskább autókkal is dolgozhatnak, mig ezzel szemben a taxisok szigorú szabályoknak kell , hogy megfeleljenek. Csak 10 évnél fiatalabb aútókkal dolgozhatnak, évente kötelezően vizsgáztatják az autóikat , negyed évente szemléken vesznek részt, ahol vizsgálják az autók állapotát , tisztaságát és a söförök öltözködését is. Ez mind az utasok érdekében történik. Szégyen , hogy még mindig engedélyezik , mikor az adó miatt másokat zaklatnak folyamatosan és cégeket szüntetnek meg adó nemfizetése miatt. Hol az igazság? Amig a cégeknél dolgozó taxisokat rengeteg kiadás terheli , addig mások csak szórakozásból ugyanezt megtehetik minden kötelezettség nélkül. Más országokban már betiltották , itt meg tehetetlenek ezzel szemben, szégyen gyalázat. Ha nem lenne benne egy-két államtitkár és azoknak a pénz utánni mohósága, akor nem itt tartanánk. Az a szerencséjük, hogy a taxisok között nincs meg az az összetartás ami régen még megvolt, ez is csak azért van, mert egyre kevesebb a fuvar és sok soförnek nem volt pénze lecserélni a 10 éves autóját. Ezek a taxisok nem tehetik meg, hogy akár egy napot is munka nélkül töltsön hiszen ezek a drodiok rengeteg pént fizetnek be a vállalatnak az autók használatáért. szomorú, hogy egyes emberek milliárdokat keresnek mások nyomorán. Hála istennek az én férjem nem droid, örököltünk annyit, hogy képessek voltunk autót venni és immár a második aútót is besárgítani, melyre az összes pénzünk elment. Egy minimál bérnek megfeleló tagdíjat fizet a társaságnak, hogy címeket vehessen fel rádión,és ennek ellenére alig kap címet és lasan képtelenség ebből megélnie, pedig 10-16 órát tölt kint az utcán. Hol van akor itt az igazság??????????

Válasz

Both László
2016. február 4. csütörtök 08:31

SZERETNÉK TAXIZNI!

Válasz

Dr. Földiné Csák Valéria
2016. január 30. szombat 19:38

Ahhoz, hogy taxisofőrként helytálljak, hogy előteremtsen a fizetési kötelezettségeimet, naponta kb. 12 órai munkával egy, másfél órát várakoztam egy-egy fuvarra. Most két fuvar között meg kell várnom, hogy a közelben lévő űberesek is megkeressék a pénzüket, és így a várakozási idő kb. a duplájára nőtt. Most két-három órát kell várakoznom, és 12 óra helyett 16-18 órát vagyok kénytelen dolgozni. Ha odaadhatnám azt a pénzt az überesnek, legalább az időm nem telne felesleges várakozással. Tudom, hogy ez így hülyén hangzik, de nekem nemcsak a személyes kiadásaimat kell megkeresnem, hanem a taxizással felmerülő költségeimet is.

Válasz

A u
2016. január 30. szombat 19:31

Aczel Adam!

Megnyugtathatlak, mióta itt van az u. egyetlen olyan utazást sem végzett egyetlen sofőr sem a nevében, ami megfelelt volna a magyar szabályozásoknak!Nézz utána jobban a dolgoknak, mielőtt a baromságaid terjeszted!

Ez persze a blog szerzőjére is igaz!!!

Válasz

Nagy Gizella
2016. január 30. szombat 12:40

Kedves Tomi!
A tarifáknál nincs ilyen mértékű különbség, mivel az uber alapdíja 130.- forint, taxi 280.-, de az ubernél is kölönböző időszakokban különböző szorzók működnek. Szilveszterkor példul 1000.-ft*/km vitte az utasokat, míg a taxis ekkor is csak 280-ért vihetett bárkit mivel ő FIX áron utaztathat.
A személyszállítás ma Magyarországon: esetenkénti személyszállítás a szolgáltatást igénylő által meghatározott címről, címre. Ez csinálja a taxi és az uber is. A közösségi személyszállításnál, a sofőr megy címtől címig és ha ez valakinek pont jó akkor csatlakozhat, és megoszthatják az útiköltséget. Ez vonatkozik a többi megosztó portálra. De ott is vannak olyanok akik, nem a költséget osztják meg hanem díj ellenében viszik az utasokat, de azok hivatalos személyszállítók, csak innen is szerzik az utasaikat.
Ezzel csak azt szerettem volna leírni, hogy az uberre ugyanazok a szabályok vonatkoznak ezáltal mint a taxisokra, így ameddig nem kötelezik őket is a jogszabályban előírt sárgításra, taxaméter beszerelésre, droszt engedély megfizetésre, előírt autóméretekre, ÉVENKÉNTI műszaki vizsgára, (melyet két hatóság is ellenőrizhet, BKK, NKH)stb... addig az ő tevékenységük, adószámmal vagy anélkül, mindenképp illegális.
Mindenkinek szíve joga eldönteni mikor kivel utazik, mennyiért, de ha mindent ők is a szabály szerint tennének akkor már ők sem tudnák az alkalmankénti alacsony árat tartani.

Válasz

Tomi
2016. január 30. szombat 06:26

Sztem meg egy szabad országban legyen az ember saját döntése akár a kockázat is. Lehet, hogy XY-nak nem gond 8 ezret kifizetni egy útért, de ZY inkább azt gondolja, hogy -elképzelhető, hogy alacsonyabb minőség mellett, bár ez sem biztos- inkább kockáztat* kicsit, de megússza 2 ezerből. Azért a mai világban nagyon nem mindegy.
És egy megoldás: sztem ezt jogilag csak úgy lehetne kikerülni, ha lenne egy formanyomtatvány minden überesnél, és az utas aláfirkantja, amikor beül, hogy ő saját akaratából és a saját kockázatára utazik überrel. Így ez a része megoldva, a többi pedig tényleg már csak az überezősök egyéni dolga, hogy az adózási kérdéseket hogyan rendezik.
(a kockázatnál azért említsük meg, hogy a magyar PÁV mennyire is tekinthető komolynak, az autó műszaki állapota pedig nem hiszem, hogy olyan jelentősen eltérhetne csak mert évente avagy kétévente műszakiztatják ...)

Válasz

Pataki Ildikó
2016. január 29. péntek 21:43

Kedves Sikesdi Edömér!

Rosszul értelmezte írásom szavait. Sem elfogult, sem elkötelezett nem vagyok a taxisok irányában, és semmilyen egyéni érdek nem fűz hozzájuk.
Én a rendes adófizetés, a jogkövető magatartás és a tisztességes piaci magatartás mellett teszem le a voksomat.

Én utoljára 20 évvel ezelőtt ültem taxiban, amikor kórházba kellett sietnem egy családtagomhoz, egyébként tömegközlekedési eszközöket veszek igénybe.

Ajánlom figyelmébe Nagy Gizella írását, melyben becsatolta az alábbi cikket, amit ezúton is köszönök neki. https://index.hu/gazdasag/2016/01/20/uber_taxi_rendelet_budapest/
Ebből az írásból világosan kiderül, hogy az Uber cégnek semmi más nem számít, mint a minél nagyobb profit, hiszen olyan vállalatok szövevényét hozta létre, mellyel mindenhol kikerüli az adózást.

Azt gondolom, hogy ez nem helyes. Hiszen modern világunk nagyon sok elemét az állam teremti meg és működteti, és ezt a befizetett adókból teszi meg. Ilyen az úthálózat is. Én úgy gondolom, hogy az Uber az adóelkerülő magatartásával pont ezt a modern társadalmat gyengíti, mivel csak kiveszi belőle a maga hasznát, de nem tesz bele a közös kalapba semmit, hogy ez a rendszer folyamatosan megújuljon.

Ha senki nem fizetne adó, előbb utóbb nem lennének utak és egyéb más infrastruktúra sem. Gondolom azt ön sem akarja, hogy visszamenjünk a kőkorszakba.

Én nem vagyok ellensége a piaci versenynek, sem az olcsó áraknak, akkor, ha az tisztességes magatartással párosul.

Üzvözlettel: Pataki Ildikó

Válasz

Baráth András
2016. január 29. péntek 14:16

Szervusztok! Köszönöm mindenkinek a hozzászólást, mind pro, mind contra irányban.

Az adózási kérdésekkel kapcsolatban hadd tegyem hozzá, hogy az adóbevallás, és az adózási jogszabályok betartása mindenkinek a saját felelőssége. Akkor is, ha Uber sofőr, akkor is, ha őstermelő, és akkor is, ha egyéni vállalkozó.

De ha ennyien kérdezitek, akkor kitérek erre is: az Uber keretében végzett szolgáltatás adózásával kapcsolatban a NAV honlapján található részletes infó:

https://www.nav.gov.hu/nav/ado/szja/Uber_sofor_vagyok__ho20160122.html

Megjegyzem, ha valaki mondjuk egy főállású munkaviszony mellett "uberezik", akkor egy egyéni vállalkozói regisztráció mellett mindössze havi 25 ezer forint adó befizetése mellett jogszerűen végezheti a tevékenységet. És ez az adó még főállás esetén is elviselhető szinten van, 50 ezer forint. A részletes feltételeket (pl. éves bevételi határ, számlaadás stb) a fenti link tartalmazza.

A taxi vs Über vitában egyébként azzal egyetértek, hogy vonatkozzanak hasonló feltételek mindenkire, de nekem úgy tűnik, hogy egyelőre nem ez a helyzet. Magam is elképedek, amikor a taxisok arról mesélnek, milyen és mennyi adó ill. egyéb költség terheli őket, valószínűleg ezért is lett ennyire drága a taxizás Budapesten a korábbi árakhoz viszonyítva.

Ettől még a hír igaz, hogy az Uber egy rugalmas kereseti lehetőséget kínál annak, aki pl. egy munkahely elvesztése miatt rászorul, vagy mert egy meglévő munka nem tölti ki a kapacitásait.

Jó utat mindenkinek :-)

András

Válasz

Sikesdi Edömér
2016. január 29. péntek 11:42

Hajózni és adózni szükséges, ez nem kétséges.

Az jogos elvárás, hogy az Uber sofőrök is fizessenek adót a hatályos törvényeknek megfelelően. Ugyanúgy elvárás ez a taxisoktól is, akikről jól tudjuk, hogy zömük csak akkor kapcsolja be az órát, ha 100%-ig biztos benne, hogy nem NAV ellenőrök szálltak be.
A többi azonosság azonban ne legyen továbbra sem elvárás ( sárga szín, PÁV II. kötelező utasbiztosítás, CASCO,.... )

Válasz

Sikesdi Edömér
2016. január 29. péntek 11:34

Kedves Pataki Ildikó,

írásából jól kivehető az elfogultság, az elköteleződés egyéni érdek mentén a taxisok iránt. Ez nem baj, csak lássunk tisztán, kit mi motivál, amikor állást foglal.

Én sosem utaztam még Uber sofőrrel, de taxival is ritkán, mert csak saját autóval járok, így inkább gazdasági összefüggések, és társadalompolitikai szempontok alapján utasítom el az elfogult véleményét.

Igenis jót tesz a nemzetnek és polgárainak, ha megtanulnak felelősen dönteni, saját kockázataikat kezelni, és nem az államra bízni azt.
Így tökéletesen megfér egymás mellett a szigorúan szabályozott taxi szolgáltatás, és az Uber és versenytársai.
Más-más célpiacaik vannak, más igényeket szolgálnak ki, és ez az árakban is megmutatkozik.
Egy relatív magasabb szinvonalú taxi szolgáltatás azok számára fontos, akik az ár/érték arány megválasztásakor a biztonságra, kiszámíthatóságra, tisztaságra, számonkérhetőségre,... helyezik a hangsúlyt, és ezért magasabb árat fizetnek. Ezek az emberek sosem fognak Uber-rel utazni.

Úgyhogy örüljünk inkább annak, hogy létezik a szigorú szabályozás a Taxi szolgáltatásra, ami nélkül sok júzer elveszve érezné magát, és hagyjuk, hogy a kockáztató típusú utasok az ar/érték arányból az olcsóságot válasszák saját kockázatukra.

Válasz

Aczel Adam
2016. január 29. péntek 09:36

Kedves Andras, Kedves Olvasokozonseg,

A temafelvetes jogos, hiszen az a kommentekbol is kiderul mennyire nagy a dezinformaltsag az uber helyzete, eloirasai es mukodesi feltetelei kapcsan. Egyuttal megjegyeznem hogy az Uber 2014 novembereben indult Magyarorszagon igy ujdonsagnak en nem neveznem.

De terjunk is vissza az Uberhez es feltetelrendszerehez. Nos akik illegalisnak es szabalyozatlannak tekintik a szolgaltatast, oket ki kell hogy abranditsam ugyanis a tenyallas a kovetkezo. Az Uber kotelekein belul vegzett szemelyszallitasi szolgaltatas teljes mertekben legalis, annak szamos jogositvany es bizonyitvany, felelosseg biztositas valamint a gepjarmure vonatkozo megfelelossegi vizsga a feltetele.

Mindez szep es jo, de minden szabalyozas csak annyira hatekony, mint annak kontrollja igy ha egyenlo felteteleket szeretnenk akkor egyenlo mertekben kellene ellenorizni, mind az uberes mind a taxis szemelyszallitast.

Az adozas kulon kerdes, azt mindenki egyenileg kell hogy megoldja, de az igaz amit korabban irtak a kommentelok, hogy vallalkozokent es nem munkavallalokent vegezheto a tevekenyseg. Ez egy ilyen uzlet.

Osszessegeben en is azt javasolnam, hogy akkor publikaljon az ember a temakorben ha alaposabban utana jart a jogi hatterenek egyebirant a most lathato dobalozas megy a szavakkal, biztonsaggal, felelosseggel, mikozben nincs megfelelo ismerete a hozzaszoloknak a helyzetrol.

Válasz

Vörös Tünde
2016. január 28. csütörtök 23:28

Kedves András!

Pataki Ildikó hozzászólásával számos ponton egyetértek, felelőtlenségnek tartom, ha egy tevékenységet objektív szempontok nélkül reklámozunk, vagy jó munka lehetőségnek tartunk.
Ez a tevékenység egy közúti közlekedési szolgáltatás, amely a személyszállításra irányul, nem szabadna előfordulnia, hogy bárki - személyi és tárgyi feltételek kontrollja nélkül – végezhesse. Alapvető elvárásnak kellene lennie, hogy aki ezt a szolgáltatás nyújtását vállalja, tisztában legyen a felelősségével, kötelezettségeivel, ellenőrizhető legyen a munkája és munkaeszköze annak érdekében, hogy az utazó személyek személyi és vagyoni biztonsága megvalósuljon.

Ismerem mind a két féle szolgáltatást, saját magam is több mint 30 éve vezetek gépjárművet, több százezer km van a hátam mögött, mégsem gondolom, hogy jó munka lehetőségként ubereznem szabadna.

Lehet a taxisokat szeretni vagy nem, mindig és minden foglalkozásnál születnek szubjektív érzelmek.
Azt azonban nem vitathatjuk, hogy azok az emberek, akik ezt a foglalkozást vállalják, azok nagyon szigorú normatív feltételrendszer szerint dolgoznak, rendelkezniük kell PAV vizsgával, a tevékenységhez előírt szakmai ismerettel, helyismerettel és szigorú előírások szerint üzemeltetett gépjárművel. Amikor ezt a munkát (inkább én hivatásnak tartanám) vállalják, vele együtt a felelősséget és kötelezettséget az utazók biztonságáért.

Természetesen a digitális világ fejlődésével szükséges, hogy app. -ok segítségével is legyen lehetőség a személyszállítási szolgáltatás igénybe vételére, de nem lehet különbség a feltételrendszerben, kötelezettségeknek és a felelősségeknek egyenlőnek kell lenni, attól függetlenül, hogy milyen eszközön történt a megrendelés.

Csalódott vagyok, hogy egy ilyen illegális munka ilyen lelkes támogatással jelenik, annak végzésére buzdít, ahelyett, hogy feltette volna a kérdést, hogy ugye tudod, ha ubert választasz, nem tudod, milyen műszaki állapotú autóba ülsz, a vezetőnek milyen gyakorlata és helyismerete van, biztos, hogy kicsit alacsonyabb árért megéri a magad vagy családod biztonsága?

Üdv: Tünde

Válasz

Tasi Katalin
2016. január 28. csütörtök 18:31

Személyes tapasztalatom nincs. Autóm sose volt, mostmár a jogosítványom is lejárt, tehát pont nekem való az ajánlatod.
Adócsalásra buzdítani - nem vall Rád. Mi pedig minden részmunkaidős, kiegészítő munka után (a rokkantjáradék mellett) keményen adózunk.
Remélem, hogy csak tájékozatlanságból, nem szándékosan reklámozod a feketemunkát.

Válasz

Boros Edit
2016. január 28. csütörtök 16:49

Kedves András!

Nem akarlak megbántani, de a te helyzetedben, pozíciódban én jobban utánanéznék az ubernek, mielőtt ezt másnak ajánlod.
Nem minden úgy van, ahogy egyesek elregélik!

Üdvözlettel Edit

Válasz

Nagy Gizella
2016. január 28. csütörtök 13:27

Kedves András!
Pataki Ildikóval kell egyetértsek, és én is csalódottan olvastam a cikket.
Férjem is taxis, igaz csak két éve, de társaság szerződött partnere, komoly feltételekkel, elvárásokkal, sok kiadással. Mióta megjelent az uber sajnos nagyon érezhető a forgalom visszaesés. És ez nem versenyhelyzet, mivel nem egyenlőek a feltételek.
Nem az uberrel, mint konkurencia van baj hanem azzal, hogy maga a szolgáltatás ilyen módon illegális. Konkrét törvény van ma Magyarországon a személyszállításra vonatkozóan, ami leírja, hogy kikre vonatkoznak ezek, amibe az uber szolgáltatása is tartozik. Sajnos a vezetőség hibája, hogy ezt nem ellenőrzi hatékonyan és nem tartatja be! A taxisok már egy éve próbálnak elérni ezen a téren valamit, végső tehetetlenségükben vonultak utcára.
Az uber amúgy minden felelősséget a sofőrjeire hárít mind adózási mind biztosítási téren. Ha a sofőrnek lenne személyszállítói vizsgája akkor ki kellene váltsa a sárga rendszámot is....
Végül egy cikk amiben leírják a gazdasági oldalát is az ubernek:
https://index.hu/gazdasag/2016/01/20/uber_taxi_rendelet_budapest/
Tehát mehet bárki uber sofőrnek csak az olyan mintha zsebből árulná a cigarettát....

Válasz

Fehér Gábor
2016. január 28. csütörtök 09:38

Szia András!
Köszönöm az érdekes olvasmányt!
Nos én még nem utaztam uberrel, és mert taxin is nagyon ritkán járok, ezért nincs sok ismeretem ebben a témában. Illetve egy azért mégis, hiszen gyerekkori legjobb barátom fővárosi taxis és ha nagy ritkán találkozunk, vagy telefonon beszélünk, egy-két dolog azért említésre kerül köztünk a munkájáról. Azt hiszem, ha tervezhetem az utam és nem azonnali indulás a feladat, akkor érthető, hogy mindenképpen őt fogom hívni sofőrnek - így nálam az uber nem is nagyon játszik szerepet a jövőben (sem).

Válasz

Magyar Erzsébet
2016. január 28. csütörtök 08:58

Kedves András!
Sajnálom, hogy olyan "munkahelyet" reklámoz, melynek szabályozási hátterét nem ismeri, és egyoldalú tájékoztatást nyújt. A jelenlegi tiltakozásoknak nemcsak nálunk, hanem világszerte valószínûleg jogos alapja van.

Válasz

Zalka bea
2016. január 27. szerda 22:34

Nagyon köszönöm a hasznos infot. Az über soförökről eddig csak a hírekben hallottam,és fogalmam sem volt miről is van szó! A cikket elolvastam, és már tiszta a kép.

Válasz

Veres Hajnalka
2016. január 27. szerda 22:11

Sziasztok!
Én sokat übereztem, mint utas. Az elején legvonzóbb a taxitarifákhoz mért jelentősen olcsóbb volta volt. Sajnos árat emeltek, azóta nem akkora már a különbség.
A sofőrök kedvesek, barátságosak, udvariasak, előzékenyek. Ebben biztos része van a rendszeres értékelésnek, minden utas minden út után pontoz(hat), és az eredmény az alkalmazásban nyilvános. Ugyanaz fordítva is működik, az utast is pontozzák a sofőrök.
Egyetlen negatív esetem volt, amely miatt panaszt is tettem. A panasz kezelése példás volt, gyors és korrekt.
Jól használható a mobil alkalmazás, egyszerű, átlátható, követhető, önmaga naplóz, így bármikor visszakereshetőek akár a régebbi utak is. Kérés nélkül részletes számlát adnak, amelyen a GPS által rögzített útvonal is szerepel.
Az utazás előtt mód van felhívni a sofőrt,így pl. pontosítható a helyszín, az ismertető jegyek, akár a csúcsforgalomban is megtalálhatjuk, felismerhetjük egymást, hiszen az autókon nincsen megkülönböztető jelzés.
Nincs készpénzforgalom,csak egy kattintás a mobilon, és nincs az a kényszeres érzésed, hogy borravalót kell adni függetlenül attól, hogy a szolgáltatás jó volt-e.
Összességében jó szívvel ajánlom mindenkinek az Übert.

Válasz

Nagy Ilona
2016. január 27. szerda 21:31

Nekem még egyszer sem volt negatív tapasztalatom mikor uberrel utaztam. Sőt. Mindig kultúrált az autó és kedvesek a soförök. És a legfontosabb, eddig bárhol voltam Budapesten, rövid időn belül fel tudott venni egy uber soför. A legrövidebb úton visz a célba, akkor is ha azt mondom nem ismerem az utat.
Taxi: A-ból B-be elvitt 1400 Ft-ért. B-ből A-ba (ugyanazon az úton) 2900 Ft.
Felháborodik, ha kerületen belüli a fuvar... Egyszer elfelejtett értem jönni az autó és fél órát álltam a szakadó esőben, mert nem tudtam hívni a társaságot, csak csörgött... mire közölték, nincs autó.

Válasz

fodor sandor
2016. január 27. szerda 21:00

szia 3500 utat csinaltam tudok rola beszelni ha szeretned

Válasz

Pataki Ildikó
2016. január 27. szerda 20:00

Kedves András. Még egy gondolatom van az írásoddal kapcsolatban. A címe a járatlanok számára igen megtévesztő. Az "Uber, mint munkahely" a sofőrök számára nem lehetséges, mert nem veszik fel a őket bejelentett munkaviszonyba fizetéssel, s nem fizetnek utánuk adót és járulékot. Ezt minden sofőrnek magának kell megtennie, s ezt csak vállalkozás formájában lehetséges. Ezt fontos hangsúlyozni.

A NAV-os agyasok lehet, hogy kitalálnak majd egy kedvező adózási formát, hogy legalizálni lehessen a jövedelmeket, s a felelősség kérdése is tiszta legyen, de ez így nem maradhat az biztos.

Üdvözlettel: Pataki Ildikó

Válasz

Pataki Ildikó
2016. január 27. szerda 19:44

Kedves András!

Ezzel az e-mail-eddel nagy csalódást okoztál.
Eddig úgy gondoltam, Te egy felelősség teljes ember vagy, de ez alapján az írásod alapján bebizonyítottad, hogy nem.
Felelőtlen, mert felelőtlenség olyasmit ajánlani munkanélküli embereknek, amiben jelentős adókockázat van.
Mert az Uberezés a feketegazdaságba tartozik. Mondanom sem kell, hogy a feketegazdaság az ország gazdasági stabilitását ássa alá. S ha eddig nem is cseszegették őket NAV ellenőrök, ezután biztosan másképp lesz.

S ha már ezt a lehetőséget felveted a blogod olvasóinak, legalább vehetted volna a fáradtságot, hogy az adózási kérdéseknek utána nézel, s adózási információkkal is segíted őket. A könyvelődtől biztosan kaphattál volna segítséget.

Azt is felelőtlennek tartom részedről, hogy arra buzdítasz mindenkit, hogy engedéllyel, felelősségbiztosítással nem rendelkező emberekre bízzák a testi épségüket. Csak egy baleset kell, hogy egy életre valaki megrokkanjon, rögtön bánni fogja, hogy Ubereshez ült be.

Egy csalódott olvasód:
Pataki Ildikó

Válasz

Szép Klári
2016. január 27. szerda 19:32

Kedves András. Nem szeretem a taxisokat /tapasztalat/ az übereseket nem ismerem,de azért az nem jó ha ilyen difik vannak közöttük lásd /dij,engedély stb/.Az egyik főállásban dolgozik a másik ha kedve tartja.Lehet versenyeztetni de egyenlő feltételekkel és akkor kiderül,hogy ki a jobb majd az utas eldönti.

Válasz

Schneier Éva
2016. január 27. szerda 19:15

Kedves András!
Tetszett a cikk, érdekesnek találtam, de őszintén megmondom nem tudom mi a különbség a taxizás és überezés között. De igénybe fogom venni amint szükségem lesz rá. Kiváncsi vagyok ezekre az emberekre.

Üdvözlettel
Schneier Éva

Válasz

Erika
2016. január 27. szerda 18:33

Szia András!
Köszönöm,hogy mindig irsz ,olvasom is.Márciusig,OKJ-s tanfolyamra járok,azért"hanyagollak"a válasszal.
Nos más a"periféria"és más a főváros,és a muszáj nagy úr
Üdv:Erika

Válasz

FONTOS A FEJLŐDÉS SZÁMODRA?
Lépj szintet a Karrier Hack módszer segítségével!
Ismerj meg egy újfajta karriertervezési módszertant, amellyel minden eddiginél gyorsabban érheted el karriercéljaidat! Végre tisztán láthatod, hogy mi az az értékes tudás, ami kiemel téged az álláspiacon.

  • Ha többet akarsz keresni,
  • Ha pályamódosítást szeretnél (esetleg állami szférából versenyszférába átevezni),
  • Ha érdekesebb munkát szeretnél,
  • Ha tanulni szeretnél, de nem feltétlenül tudod, hogy mit,
  • Ha szeretnéd kihasználni a digitális változásban rejlő lehetőségeket,
  • Ha jobb feltételekkel szeretnél dolgozni: több home office-szak, jobb fizetéssel, kiegyensúlyozottabb munka-magánélettel,
  • Vagy csak szeretnél egy normális bejelentett állást, ahol nem cseszeget a főnök…

akkor gyere és csatlakozz az ingyenes, élő, online előadásomhoz!
Karrier Hack előadás