Hogyan fogják elismerni a teljesítményedet egy új munkahelyen?

Írta: Baráth András  |  2020. július 26.  |  c 2 hozzászólás

Mitől lesz valaki kiemelkedő a munkájában? Hogyan tudod felsrófolni a saját értékedet bármilyen pozícióban? Mi lehet jó stratégia arra, hogy próbaidő után ne csak megtartsd az állásodat, de még fizetésemelést is jó szívvel ajánljanak Neked? Elmesélem Erzsike, az irodánk új takarítónője mindezt hogyan csinálja zseniálisan! 

A kép illusztráció

A kiválóság nem pozíció kérdése

Ha követed az oldalamat, láthatod, hogy nemcsak cégvezetőktől, vezérigazgató ügyfeleimtől tanulok, de az élet minden területén rendszeresen belefutok egy-egy inspiráló témába. :)

Itt van például az a takarítónő ismerősöm, aki 160 milliót nyert a lottón, és most itt van Erzsike, aki szintén takarítónő, és akinek a sztorija szerintem sokunknak példaként szolgálhat.

Erzsikéről azt kell tudni, hogy kb. 2 hónapja dolgozik nekünk. Az irodaház folyosóján szólítottam le, hogy ha már a házban úgyis rendszeresen takarít, nem tudna-e esetleg besegíteni a mi irodáink takarításába is. 

Ami ezután következett, arra nem számítottam…

Erzsike olyan profi tárgyalónak bizonyult, és olyan munkahelyi leckét adott, amire még a magasan kavilifikált, több diplomás szakemberek sem figyelnek sokszor, amikor elkezdenek dolgozni egy új pozícióban. 

3+1 dolog, amit Erzsikétől megtanulhatunk!

1) Legyél proaktív, ezzel emeld az értékedet!

Tudom, a proaktivitás szó már önmagában kiveri sokaknál a biztosítékot, elmesélem inkább a konkrét példát! :) 

Amikor megszólítottam Erzsikét az állásajánlatommal, az egy dolog, hogy ő azonnal nyitott volt tárgyalni. De amikor megpróbáltam picit alkudozni a munkadíjból, ő nagyon udvariasan, de hajthatatlan volt

Az eddigi takarítók egy takarításért elkértek kb. 3-4000 Ft-ot, ő viszont kitartott az alkalmankénti 6000 forintnál. 

Nem engedett az árból, talált inkább olyan dolgot, amivel többet nyújthat, ami értékes nekem is, így könnyebben el tudom fogadni az ő drágább ajánlatát. 
Felajánlotta például, hogy leviszi a szemetet is, megöntözi a virágokat, stb., stb. 

Néhány ilyen apróság, ami általában nincs benne az iroda takarításban, mégis fontos lehet a megbízónak. Végül aztán úgy ráztam vele kezet, hogy ugyan többet fizetek a takarításra, mint eddig bármikor, mégis azt érzem, hogy nagyszerű üzletet csináltam

De ez csak az egyik tanulság…

2) Nem elég, hogy jól teljesíts, kell, hogy láttasd is magad!

Minden egyes pozícióra igaz az, hogy a teljesítményed igazol téged. Az tehát egy alap, hogy ha felvesznek egy munkahelyre, első perctől kezdve hoznod kell az alapvető elvárásokat. Ahhoz, hogy el is ismerjék a teljesítményedet, meg kell tanulnod láttatni a munkádat.

Meg kell mutatnod, hogy te az átlagnál több, jobb vagy. 

Erzsike mit csinált? Rendkívül kezdeményező volt első perctől kezdve. Nemcsak alaposan és szépen dolgozott, de hétről-hétre felvetett néhány plusz dolgot. 

Első héten felajánlotta például, hogy szívesen hazaviszi a mosdóból a törölközőket, és hetente egyszer kimossa azokat is. Vagy felajánlotta, hogy bár nem beszéltük meg, de vízkőtleníti a vízforralókat. Egy idő után feltűnt, hogy jó illatot hagy porszívózás után, mire megkérdezte, hogy meg vagyunk-e elégedve az illattal, mert illatosító golyókat vett a porszívóba, hogy takarítás után megmaradjon nekünk a tisztaság illat.

Ez egy-egy dolog, de mivel egyiket sem kértük tőle, ha úgy tetszik extrák, amik nagyban emelik a munkája színvonalát.

3) Alakíts ki jó kapcsolatokat!

Ugyancsak tanítható lenne, ahogyan Erzsike az emberekkel kommunikál. Ugyan velem és a pénzügyi vezetőnkkel állapodott meg a konkrét feltételekben, mégsem az történt, hogy velünk szuper kedves, minden más kollégát pedig semmibe vesz, mondván, mi közöm hozzá?

A mindennapi kapcsolattartás például már nem is velünk zajlik, hanem az ügyfélszolgálatos kollégákkal, akikkel Erzsike szintén nagyon nyitott és előzékeny volt azonnal. 

Nem nekünk kell keresni őt, ő hív fel minket. Mindent pontosan egyeztet a kollégákkal, mindenről szól előre, kérdez, mindenkihez van 5 kedves mondata, egyszóval rendkívül jó kapcsolatot ápol mindenkivel, akivel kapcsolatba került a cégnél.

Talán nem is tudja, hogy ezzel milyen sokat dob a munkahelyi ázsióján… 

+1 Kérj visszajelzést!

Amit nagyon kevés szakembernél látok, és amit Erzsike szintén elképesztő intelligenciával csinál, az a visszajelzés kérés. 

Nemcsak elvégzi a feladatát, de külön rákérdez, hogy mindent rendben találtunk-e, van-e bármilyen kérésünk, elégedettek vagyunk-e a munkájával…? 

Na igen, valahogy így kell ezt, nem igaz?

Sőt, én azt mondom, hogy ezt a 3+1 dolgot nemcsak új belépőként, a próbaidő alatt, de minden szakembernek fontolóra kellene vennie, méghozzá két dolog miatt:

Egyrészt aki szeretné azt elérni, hogy csúcsteljesítőnek ismerjék el a munkahelyén, annak az innovációt, a proaktivitást, a jó kapcsolatok kiépítését és a folyamatos visszajelzés kérést nagyon erősen hoznia kell a munkában.

Ez az a négyes, amit ha tudatosan és jól csinálsz, ki fogsz tűnni egy munkahelyeden és szép karriert építhetsz fel magadnak!

Másrészt olyan időket élünk, ahol hirtelen megnőtt a jelentősége, hogy ki, milyen minőségben kezd el dolgozni egy munkahelyen.

A koronavírus óta látjuk, hogy nagyobb a cégek választási lehetősége a szakemberek tekintetében, így nagyobb lett a nyomás és az elvárás is a munkavállalók felé. 

Ha valaki a próbaidő alatt nem úgy muzsikál, ahogy azt várják tőle, akkor gondolkodás nélkül el fogják küldeni, és behívnak mást. Most tehát extrán fontos, hogy ha elkezdesz dolgozni egy új munkahelyen vagy egy új munkakörben, akkor nagyon oda kell tenned magad

A jó hír, hogy ahogy Erzsike, ezzel a 3+1 dologgal, úgy Te is nagyon erős kezdést tudsz produkálni, ha odafigyelsz néhány apróságra.

Hajrá, sok sikert kívánok Neked az új állásban és/vagy az előrelépésben! Ha pedig szeretnél minél előbb elhelyezkedni vagy váltani, és ehhez egy komplett és működő stratégiát is szeretnél megismerni, akkor várlak a csütörtök esti, online mini-tréningemen. Itt tudsz jelentkezni az ingyenes, élő előadásra! ››

A szerzőről

Baráth András

Baráth András okleveles önéletrajz-szakértő és elhelyezkedési tanácsadó. András álmodta meg és hozta létre 2009-ben a Gerilla Önéletrajz Műhelyt azzal a céllal, hogy segítsen elhelyezkedni az álláskeresőknek az általa kidolgozott gerilla önéletrajz módszerek valamint a modern álláskeresési technikák segítségével. András a legjelentősebb szakmai szervezet, az Önéletrajzírók és Karriertanácsadók Nemzetközi Szövetségének (Professional Association of Resume Writers and Career Coaches) tagja, és vizsgázott szakértője. Büszke arra, hogy az elmúlt hét évben több ezer álláskereső talált új állást az általa tanított álláskeresési stratégiák segítségével.

Hozzászólások

Egyetértesz? Tiltakozol? Szólj hozzá a témához!

A hozzászóláshoz kérlek használj teljes nevet és várjuk kulturált hozzászólásaidat legyen az akár egyetértő, vagy akár kritikus.


Szarvas Zsuzsanna
2020. július 30. csütörtök 06:28

Kedves András! Sajnos vannak olyan munkahelyek,ahol nem igazán szeretik ha kérdeznek a dolgozók valamit.Nem szeretik az őszinte embereket sem.

Válasz

Yoindulat
2020. július 29. szerda 12:53

Kedves András!

Hogyan lehet a fentieket összeegyeztetni azzal, hogy amikor plusz feladatokra kérnek meg, gyakrabban mondj nemet?
https://gerillaoneletrajz.hu/blog/allaskereses/dolgozz-kevesebbet-es-legyel-sikeresebb-2/
Hogyan lehet megtalálni az egyensúlyt a két út között?

Válasz

Hogyan keress állást, ha elmúltál 40-45 éves?
LETÖLTHETŐ INGYENES TANULMÁNY
Íme 5 bevált tipp, amiről minden 40-45 feletti álláskeresőnek tudnia kell. Ha elolvasod és kipróbálod ezt az 5 egyszerű szabályt, akkor:
  • az ÉLETKOROD NEM LESZ többé AKADÁLY az álláskeresésben,
  • könnyedén rá fogsz találni a NEKED VALÓ ÁLLÁSOKRA,
  • MEGFIATALÍTOTT ÖNÉLETRAJZODDAL KI FOGSZ TŰNNI a tömegből,
  • és sokkal TÖBB ÁLLÁSINTERJÚRA fognak behívni, mint korábban bármikor.
Hogyan keress állást, ha elmúltál 40-45 éves e-book