Otthonról dolgozol, mégsem érzed jól magad? Ez az oka!

Írta: Baráth András  |  2020. március 24.  |  c Nincs hozzászólás

Azt hiszem bátran mondhatom, hogy most igazából senki nincs jól. Akárkivel beszélgetek, szinte mindenhol elhangzik a mondat: “Legszívesebben átaludnám ezt az egészet! Ez a koronavírus kész rémálom!”

Ehhez képest nemhogy nem álom, de reggelente mikor felébredünk, gyakorlatilag folyamatosan hozzátesznek a hírek plusz egy lapáttal: még ennyi halott világszerte… gyárbezárások… gazdasági krach…még szigorítások… Nagyon úgy néz ki, hogy egyelőre csak befelé megyünk a krízisbe.

Érthető a félelem, de vajon miért van az, hogy az is ugyanúgy pánikol és rosszul érzi magát, akinek egyébként erre ránézésre nincs különösebb indoka?

Akinek van állása, van anyagi tartaléka, egészséges, van családja, otthonról tud dolgozni, kertes házban lakik, nem kell BKV-val járnia…

Egyszóval aki viszonylag biztonságban és stabil lábakon áll, az is ugyanúgy lent van, az is ugyanolyan borúsan látja a dolgokat.  

Esetleg te is ezt veszed észre magadon?

Tudom, hogy nem vigasztal, de az a helyzet, hogy ez a normális reakció! És méghozzá nem én állítom, hanem tudományosan bizonyított tény. Máris elmagyarázom!

A megfosztottság-elv

Egy osztrák származású brit szociológus, Marie Jahoda nevéhez fűződik az ún. megfosztottság-elv. Jahoda azt bizonyította, hogy ahhoz, hogy az ember kiegyensúlyozott életet tudjon élni, és jól érezze magát kell 5 dolog:

1) Strukturált időbeosztás
2) Társas kapcsolatok
3) Közös célok
4) Pozíció és státusz
5) Értelmes elfoglaltság

Ezeket a napi rendszeres munka mintegy mellékhatásként alapból megadja mindenkinek, ám ha tartósan otthon vagyunk pl. azért mert elveszítjük az állásunkat, nyugdíjba vonulunk, nyerünk a lottón, vagy mint most be vagyunk zárva a lakásba, össze vagyunk zárva, akkor idővel óhatatlanul megjelenik az ún. megfosztottság érzés.

Ez olyannyira komoly dolog, hogy ha nem figyelünk, sajnos pár hónap alatt teljesen egészséges embernél is akár klinikai szintű mentális problémák jelenhetnek meg, mint pl. depresszió, lehangoltság, önbizalomvesztés, stb.

A jó hír

A megnyugtató a dologban az, hogy ha ezt az öt dolgot sikerül valahogy visszahozni az életünkbe, akkor nemcsak megszűnnek a lelki problémák, de egyenesen egy pozitív érzelmi állapotba kerülünk, és könnyebben megbirkózunk az élet bármely területén jelentkező nehézségekkel!

2 fontos tipp

A két legfonosabb önvédelmi eszközöd tehát a következő hetekre:

1. Tartsd meg a menetrendeket!

Akkor is ha otthon van az egész család, vagy épp nincs állásod, legyenek ugyanúgy megkülönböztetve a hétköznapok és a hétvégék. Hétköznapokon ugyanúgy kelj fel, mintha munkába mennél! Induljon el időben a nap, öltözz fel, legyen egy kb. napirended.

Legyen tehát egy rendszer az életedben még akkor is, ha látszólag feje tetejére állt a világ, vagy épp senki nem követeli ezt meg tőled.

2. Tedd magad hasznossá!

Használd ki az időt arra, hogy olvasol, tanulsz, átgondolod az életedet, képzed magad. Akár csak azt a pár órát, amit korábban az utazásra fordítottál, most tanulással, önképzéssel töltheted el.

Most aztán lesz bőven online tanulási felület, és napi fél kávé árából nagyon színvonalas, szuper tananyagokat érhetsz el. (Erről szól tulajdonképpen a Gerilla Állásszerző Program is.)

Hidd el ez a két dolog (rendszer és tanulás) nagyon fontos, mentális túlélési eszköz lesz a következő időszakban! 

Nemcsak azért, mert így lesz egy célod, és napról-napra hasznosnak, tevékenynek érezheted magad, hanem azért is, mert hidd el, a legtöbben nem csinálják ezt!

Ha csak napi 10-20 percet (de azt minden nap) befektetsz a tanulásba, a fejlődésedbe, azzal most óriási versenyelőnybe juthatsz. Nemcsak mentálisan, de tudásban, piacképes ismeretekben.

Ha nincs állásod, akkor azért: így bebiztosíthatod magad az állásokért hamarosan meginduló küzdelemben.

Ha pedig van állásod, akkor azért: így biztosíthatod a pozíciódat, sőt, akár valami új dologba is könnyebben belevághatsz.

Hajrá, csak pozitívan! Van segítséged!

Az állásod megtartásához ill. a gyors és sikeres elhelyezkedéshet itt az első ingyenes segítség: ÉLŐ, INGYENES ELŐADÁS CSÜTÖRTÖK ESTE, ahol azt is elmondom, hogyan férhetsz hozzá 20 ügyfelem valódi, profi Gerilla Állásszerző Önéletrajz mintájához! ››

Várlak szeretettel a képernyő elött! Viszlát!

A szerzőről

Baráth András

Baráth András okleveles önéletrajz-szakértő és elhelyezkedési tanácsadó. András álmodta meg és hozta létre 2009-ben a Gerilla Önéletrajz Műhelyt azzal a céllal, hogy segítsen elhelyezkedni az álláskeresőknek az általa kidolgozott gerilla önéletrajz módszerek valamint a modern álláskeresési technikák segítségével. András a legjelentősebb szakmai szervezet, az Önéletrajzírók és Karriertanácsadók Nemzetközi Szövetségének (Professional Association of Resume Writers and Career Coaches) tagja, és vizsgázott szakértője. Büszke arra, hogy az elmúlt hét évben több ezer álláskereső talált új állást az általa tanított álláskeresési stratégiák segítségével.

Hozzászólások

Egyetértesz? Tiltakozol? Szólj hozzá a témához!

A hozzászóláshoz kérlek használj teljes nevet és várjuk kulturált hozzászólásaidat legyen az akár egyetértő, vagy akár kritikus.


Hogyan keress állást, ha elmúltál 40-45 éves?
LETÖLTHETŐ INGYENES TANULMÁNY
Íme 5 bevált tipp, amiről minden 40-45 feletti álláskeresőnek tudnia kell. Ha elolvasod és kipróbálod ezt az 5 egyszerű szabályt, akkor:
  • az ÉLETKOROD NEM LESZ többé AKADÁLY az álláskeresésben,
  • könnyedén rá fogsz találni a NEKED VALÓ ÁLLÁSOKRA,
  • MEGFIATALÍTOTT ÖNÉLETRAJZODDAL KI FOGSZ TŰNNI a tömegből,
  • és sokkal TÖBB ÁLLÁSINTERJÚRA fognak behívni, mint korábban bármikor.
Hogyan keress állást, ha elmúltál 40-45 éves e-book